پرستاران «سفیران تولید رضایت» در درمانگاه‌های شهرداری تهران هستند/ افتتاح مرکز بیماران اوتیسمی شهرسالم؛ به‌زودی

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران پرستاران را «سفیران تولید رضایت» در درمانگاه‌ های شهرداری دانست و گفت: کادر درمان می‌توانند با تکریم همکاران و شهروندان سطح رضایتمندی را افزایش دهند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، آیین بزرگداشت روز پرستار (ویژه پرستاران شاغل در خانواده بزرگ شهرداری تهران) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مجید باقری معاون شهردار تهران، محمد رئیس‌زاه رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، امیر نورمحمدی مدیرعامل شرکت شهر سالم و جمعی از پرستاران برگزار شد.

مجید باقری در این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: در خصوص مجموعه فعالیّت‌های شرکت شهر سالم دو نگاه راهبردی وجود دارد. یکی مجموعه خدماتی‌ست که به خانواده بزرگ کارکنان شهرداری تهران داده می‌شود و دیگری خدماتی که به عموم شهروندان ارائه می‌شود. وی افزود: نتیجه ارتباط همکاران شهرداری با مجموعه‌های شرکت شهر سالم مبیّن این نکته است که شما «سفیران تولید رضایت» می‌توانید با تکریم همکاران و شهروندان سطح رضایتمندی را افزایش دهید.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، با اشاره به اینکه برنامه توسعه‌ای شهر سالم رسالت را برای شما سخت‌تر می‌کند، افزود: به زودی مراکز دیگری افتتاح می‌شود که به‌طور خاص افزایش تعداد همکاران کادر درمان را در پی دارد و شاهد افزایش افراد تحت پوشش خواهیم بود.

باقری از افتتاح مرکز اوتیسم شهرداری تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: فرزندان تعدادی از همکاران محترم دچار این بیماری هستند. دغدغه این عزیزان برای ما مهّم است و برای کاهش آلام آنان این مرکز به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: همکاران شهر سالم در ایّام اربعین و تمامی برنامه‌های شهرداری تهران می‌درخشند که این موضوع باعث خرسندی‌ است. ادب، متانت و وظیفه‌شناسی شما جای تشکر دارد که این موقعیّت را زمان مناسبی برای تقدیر و تشکر دیدیم.

وی از پیگیری ویژه شهردار  تهران درخصوص بسته تسهیل خرید مسکن کارکنان خبر داد و گفت: بسته خرسندساز بعدی با محوریّت موضوعات درمان رونمایی می‌شود. با همراهی همکاران شهر سالم، اداره کل رفاه و مناطق ۲۲ گانه مهّم‌ترین موضوعاتی که بهبود وضعیت سلامت و درمان را به دنبال خواهد داشت، احصاء کردیم که به‌زودی به شهردار تهران تقدیم می‌شود و پس از تصویب آن می‌توانیم در راستای ارتقاء وضعیت سلامت همکاران گامی اساسی برداریم که خطّ مقدم آن شما دوستان به‌عنوان سفیران تولید رضایت در درمانگاه‌ها و مجموعه‌های شهر سالم هستند.

پرستاران بلاکش سیستم درمان هستند

در ادامه محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر سالم در سخنانی با گرامی‌داشت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: انتخاب روز ولادت حضرت زینب (س) بسیار دقیق انجام شده است. آن حضرت انواع مختلفی از بلایا را تجربه کردند و این تمایز آن حضرت با دیگر شخصیت‌های تاریخ اسلام است.

وی ادامه داد: پرستاران نیز در شغل خود تحت انواع فشارهای جسمی و روانی قرار می‌گیرند. در واقع پرستاران به نوعی بلاکش سیستم درمان محسوب می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر سالم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و درمان در کشور ما ورود غیرتخصصی افراد به این حوزه است؛ به نحوی که شاهدیم در صداوسیما نیز مهمان یکی از برنامه‌ها می‌گوید برای جبران چالش کمبود پزشک متخصص در کشور، عده‌ای را از دیپلم برای دریافت تخصص پزشکی جذب دانشگاه‌ها کنیم.

رئیس‌زاده افزود: تولیت بهداشت و درمان در کشور دارای چالش‌های بسیاری است، اما با این وجود پیگیری حل مشکلات همکاران خود در شرکت شهر سالم هستیم.وی در پایان از شهرداری به خاطر تبلیغات محیطی مناسب در سطح شهر به مناسبت روز پرستار تقدیر کرد.

توسعه بخش‌های بهداشتی و درمانی شرکت شهر سالم

امیر نورمحمدی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت شهر سالم در این نشست با بیان اینکه پرستاران جایگاه ویژه‌ای برای شرکت شهر سالم دارند و در همه پروژه‌های بهداشتی و درمانی یک پای اصلی ارائه خدمات هستند، گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۹ هزار نفر از کارکنان شهرداری مورد پایش سلامت قرار گرفتند که ۲ هزار ۷۰۰ نفر تشخیص ادامه درمان گذاشته شد و مراحل درمان آن ها انجام شد.

وی ادامه داد: در سال جاری ۳۲ هزار دز واکسن برای کارکنان مشاغل پرخطر شهرداری تهران از جمله آتش‌نشانان و کارگران خدمات شهری و سازمان پسماند توسط معاونت پیشگیری و بهداشت و با همکاری پرستاران شرکت شهر سالم تزریق شده است.نورمحمدی یادآور شد: در مراکز درمانی هم ۴ میلیون نفر از پزشکان و پرستاران شرکت شهر سالم خدمات دریافت کردند که تقریبا ۷۰ درصد آن‌ها را شهروندان تشکیل می‌دادند.

وی در ادامه به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت شهر سالم اشاره کرد و ادامه داد: مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق ۲، ۱۸ و بهشت زهرا(س) در حال ساخت است و علاوه بر آن بخش‌های جدیدی هم در درمانگاه‌های مناطق مختلف راه‌اندازی شده است. همچنین ساختمان جدیدی درون درمانگاه منطقه ۵ در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره برنامه‌های توسعه‌ای بخش بهداشت به همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی و اخذ مجوزهای لازم در این راستا در مناطق کم‌برخوردار اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی یک مرکز پایش سلامت جدید ویژه خدمت به سایر ارگان‌های خارج از شهرداری نیز در دستور کار است تا بتوانیم گامی برای درآمد پایدار شرکت برداریم.

به گفته نورمحمدی رویکرد شرکت شهر سالم در بخش درمان غیرمستقیم، قرارداد با بیمارستان‌های بزرگ برای بهره‌مندی کارکنان و بازنشستگان از همه خدمات این مراکز است.

وی در پایان یادآور شد: ۱۵۳ پرستار در شرکت شهر سالم فعالیت می‌کنند که ۴۴ نفر از آن‌ها به صورت پرکیس با ما همکاری می‌کنند و بقیه افراد رابطه استخدامی با شرکت دارند.

در پایان این مراسم، با حضور شهردار تهران، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت شهر سالم از پرستاران حاضر تقدیر به عمل آمد.

همچنین میثاق‌نامه پرستاران شرکت شهر سالم که به امضاء ایشان رسیده بود، قرائت و به علیرضا زاکانی شهردار تهران اعطا شد.

انتهای پیام/

۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 45550

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =