لزوم پیوند نسل امروز با مسجد برای مقابله با تحرکات دشمن/ بسیج نقش مستقیمی در تربیت جوانان دارد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: طرح تربیتی شهید آرمان با محوریت مساجد یک پیشران و شتاب دهنده برای ایجاد یک فضای تربیتی انقلابی است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران امروز ۲ آذر ماه در مراسم عهدواره ستاد طرح شهید آرمان که در ایوان ری برگزار شد، اظهار کرد: در مساجد ما جاذبه‌ای وجود دارد که هیچ کجا آن را نمیتوان پیدا کرد. مساجد ما اماکن بسیار مهمی هستند و جامعه ما یک تحول و حرکت بزرگ نیاز دارد که در راستای تقویت باورها و ارزش‌ها بتواند تغییراتی در ذهن مردم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ما داشته‌های خودمان را گم کرده‌ایم و باید به همان باورهای اصلی برگردیم گفت: دشمنان شیخ زکزاکی میگفتند پیش شیخ چایی نخورید، چراکه چایی شیخ زکزاکی افراد را شیعه می‌کند و خیمه سید الشهدا نیز همین گونه مردم را جذب می‌کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با برگزاری دوره و کلاس نمی‌توان مشکلات فرهنگی را جبران کرد؛ اما ذات مسجد تحول آفرین است و می‌توانید ببینید بسیجی‌ها چگونه بدون چشم داشتی خدمت می‌کنند و این موضوع به خاطر نقش و باورهای مسجد است.

توکلی زاده ادامه داد: باید مراقبت کنیم فرزندان این آب و خاک منحرف نشوند و امروز بسیج مساجد به اندازه‌ی ۴۰ ارگان دولتی فعال است و نوجوانانی که به پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند در فعالیت‌های درسی، تربیتی، تفریحی و …  مشارکت می‌کنند که در همه این موضوعات ظرفیت جذب و هدایت وجود دارد.

وی بیان کرد: روزگاری در پایگاه بسیج فعالیت می‌کردم و  دیدم که جوانان در پایگاه بسیج مستقیم فقط برای امام کار می‌کنند و هیچ چشم داشتی به مادیات و … ندارند، جاذبه‌ی مسجد از این نسل جدید دریغ شده است که البته باید بین نسل جدید و مسجد پیوندی مستحکم برقرار شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شبهه‌ی موجود در ذهن برخی افراد به خاطر فضایی است که دشمن در شبکه های مجازی ایجاد کرده، اما در اوج فتنه‌ها جوانان ما پای کار بودند و امروز شهید آرمان به حجت بچه‌های زمانه‌ی خود تبدیل شده است.

توکلی‌زاده با بیان اینکه شاهد یک بمباران ماهواره‌ای و هجمه سنگین در فضای مجازی علیه هموطنان از سوی دشمن هستیم، گفت: دستگاه سیدالشهداء(ع) و مساجد، جوانان ما را هدایت کرده‌اند و هیئت‌ها و حضور در اماکن متبرکه نقش بسیار بالایی در تقویت نسل نوجوان و جوان ما دارد.

وی بیان کرد: باید بتوانیم جوانان را جذب کنیم و مساجد جای جذب تمامی اقشار است؛ ما در مقابل بمباران دشمن وظیفه داریم کنار یکدیگر قرار بگیریم تا نسل امروز از مسیر منحرف نشود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: برخی افراد از اینکه به قله نزدیک شده‌ایم تردید دارند، اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری بیش از چند قدم تا فتح قله باقی نمانده و تمام دشمنان انقلاب اسلامی رو به افول هستند.

توکلی زاده با بیان اینکه باید نظاره کرد که آمریکا و اسرائیل به کجا رسیده‌اند و امروز تمام آن‌ها رو به نابودی و افول هستند گفت: یک گروه کوچک مقاومت، با دست خالی مقابل صهیونیست‌ها ایستاده و اسرائیل از ترس، جنازه کشته‌شدگان خود را هم تحویل خانواده صهیونیست‌ها نمی‌دهد. در جنگ محور مقاومت یکی از اهداف اسرائیل هم تا به امروز محقق نشده و رژیم صهیونیستی در حال غرق شدن و پایان یافتن است.

وی اظهار کرد: نشانه‌های رسیدن به فتح قله قابل مشاهده است و امروز باید دست تمام افرادی که از مسیر خارج شده‌اند را بگیریم تا به مسیر بازگردند و واقعیت‌ها برای مردم نمایان است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: شهید آرمان نشان داد این نسل برای فتح قله آماده است و نوجوانان و جوانان نسل امروز ما در مقابل دشمن ایستاده‌اند. 

توکلی زاده افزود: در تابستان امسال شاهد آغاز طرح آرمان در تهران بودیم؛ طرح شهید آرمان علی وردی یک‌ طرح تربیتی با محوریت مساجد پیشران است. در هر محله‌ یک مسجد برگزیده شده تا محور تحول آن محله در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد. در مرحله اول که تابستان برگزار شد در طرح اوقات فراغت در کنار مساجد بودیم و توانستیم در همه محله‌های تهران این طرح را گسترده کنیم.

وی در پایان گفت: در طرح آرمان ۲ با کمک آموزش و پرورش وارد مدارس خواهیم شد وقرار است در کنار یکدیگر این طرح را در حوزه تربیتی در مدارس تهران اجرا می‌کنیم.  این طرح در دو مدرسه هر محله برگزار خواهد شد و از مدارس پشتیبانی می‌شود. طرح آرمان یک پیشران و شتاب دهنده برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خواهد بود و قصد داریم یک فضای تربیتی انقلابی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
کد خبر: 45672

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =