شهرآفتاب تنها نمایشگاه تخصصی صنعت تفریحات در کشور/ تا پایان سال بیش از ۱۲ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار خواهد شد

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: نمایشگاه صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی تنها نمایشگاه تخصصی صنعت تفریحات در کشور بوده و رویداد مشابهی در سایر سایت‌های نمایشگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار شهر، صبح امروز ۷ آذرماه ۱۴۰۲ مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی در محل نمایشگاه شهر آفتاب با حضور محمدمهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی‌ وزرات صمت و عباس تقدسی‌نژاد؛ مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد. این نمایشگاه از امروز تا جمعه آینده با حضور تولید کنندگان برتر صنعت تفریحات و تجهیزات شهربازی در این مجموعه در حال برگزاری خواهد بود.


 تقدسی‌نژاد؛ مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در حاشیه این مراسم اعلام کرد: در دنیای امروز تفریح و سرگرمی ارتباط مستقیم با زندگی افراد خصوصا شهرنشینان داشته و باعث نشاط و افزایش انرژی خواهد شد. این رویداد در فضایی بیش از ۱۴ هزار مترمربع برگزار می‌شود. همچنین کشور ایران سابقه صادرات محصولات این حوزه را به ۲۷ کشور در دنیا دارد. تنها نمایشگاه تخصصی صنعت تفریحات در کشور این نمایشگاه بوده و رویداد مشابهی در سایر سایت‌های نمایشگاهی کشور ندارد.


وی با اشاره به اینکه مسئله تفریح و سرگرمی در کنار درآمدزایی موجبات جذب توریست را فراهم می‌کند، افزود: اغلب در خانواده‌هایی که از تمکن مالی برخوردارند از تفریحات بیشتری بهره می‌برند و متاسفانه در خانواده‌های کم برخوردار این مسئله کم‌رنگ است. طبق آمار تنها ۱۰ درصد از مردم برای زندگی خود برنامه‌های تفریحی و سرگرمی در نظر می‌گیرند. این موضوع تبعات منفی برای جامعه خواهد داشت چرا که جامعه بدون تفریح، جامعه‌ای عصبی و زودرنج خواهد بود.
تقدسی‌نژاد ضمن ابراز امیدواری در خصوص پیشرفت صنایع تفریحی در کشور بیان کرد: رویکرد این دوره از مدیریت شهری افزایش صنعت نمایشگاهی بوده است. در حال حاضر ۱۶۰۰ شهربازی فعال در کشور وجود دارد که نسبت به جمعیت ایران رقم پایینی است.


مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان داخلی خاطرنشان کرد: در حوزه تفریحات موقعیت‌های شغلی بسیاری وجود دارد. برای مثال در فرایند ساخت چرخ و فلک ۱۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد. همچنین در بخش تفریحات معادل ۲۵۰ هزار شغل ایجاد شده که می‌توان از آن‌ها بهره‌برد. 


وی با بیان ویژگی‌ها و ظرفیت‌های شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه تاکید کرد: با توجه به هزینه‌های بالای ساخت مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب و این موضوع که هزینه‌های ساخت این مجموعه از بیت‌المال بوده است، باید از این مجموعه استفاده‌ی بهینه شود. در همین راستا تا پایان سال بناست ۱۲ نمایشگاه یا بیشتر از عدد ذکر شده در این محل نمایشگاه برگزار شود.


تقدسی‌نژاد با اشاره به اینکه سالانه حدود ۶۰۰ نمایشگاه در کشور برگزار می‌شود گفت: اگر هر نمایشگاه یک چالش را از کشور کم کند سالانه ۶۰۰ مشکل از کشور کم خواهد شد. همچنین پیشنهاد راه‌اندازی خانه نمایشگاهی از سوی مجموعه شهرآفتاب ارائه شده است تا اداره امور با همکاری اتحادیه‌ها و انجمن‌های مربوطه شکل بگیرد.


انتهای پیام/

۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 45930

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =