بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌های محلی باید جزو اولویت‌های شهرداری باشد

مطفر تأکید کرد بر اساس حکم ۵۱ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران احداث و بهره برداری از تصفیه خانه های محلی اجرای شبکه انتقال پساب تصفیه خانه های آب و فاضلاب بایستی جزء اولویت های مهم شهرداری باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورا با اشاره به وضعیت قرمز سه پروژه توسعه محلی در سطح شهر، اظهار کرد: پروژه تعریض زیرگذر خیابان چوب‌تراش به طرشت، احداث تصفیه‌خانه سازمان آب و احیای آسیاب کهک در منطقه ۲ از پروژه‌های توسعه محلی هستند که وضعیت قرمز دارند.

وی با بیان اینکه پروژه تعریض زیرگذر خیابان چوب‌تراش به طرشت در تقاطع خیابان چوب تراش و بزرگراه شیخ فضل اله نوری واقع شده و پنج میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد، خاطرنشان کرد: این طرح با توجه به عرض بسیار کم زیرگذر، لزوم تسهیل در رفت و آمد وسائط نقلیه و براساس خواسته به حق شهروندان تعریف شده که متأسفانه با گذشت بیش از ۸ ماه از سال پیشرفت فیزیکی این پروژه براساس خروجی سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران صفر و به تعبیری دارای وضعیت قرمز است.

مظفر با اعلام اینکه پروژه دوم احداث تصفیه خانه سازمان آب با پنج میلیارد تومان اعتبار مصوب در خیابان سازمان آب قرار دارد و به جهت تصفیه پساب کانال ابراهیم آباد با هدف آبیاری فضای سبز نواحی جنوبی منطقه تعریف شده است، یادآور شد: متأسفانه این پروژه نیز آغاز نشده و در وضعیت قرمز قرار دارد.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد بر اساس حکم ۵۱ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران احداث و بهره برداری از تصفیه خانه های محلی اجرای شبکه انتقال پساب تصفیه خانه های آب و فاضلاب به منظور کاهش ۳۰ درصدی استفاده از آبهای زیرزمینی در آبیاری فضای سبز و سایر مصارف غیر شرب تا پایان برنامه بایستی جزء اولویت های مهم شهرداری باشد.

وی همچنین تصریح کرد: پروژه سوم احیای آسیاب کهک در بلوار مرزداران، خیابان شقایق واقع شده که در جهت احیاء و مرمت بنای مذکور با قابلیت جذب گردشگر و هویت بخشی به محله صادقیه تعریف شده و چهار میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد، گفت: متأسفانه این پروژه نیز آغاز نشده و در وضعیت قرمز است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ضرورت دارد شهرداری منطقه ۲ هرچه سریعتر نسبت به حل موانع و آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها اقدام کرده و نتایج آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد.

انتهای پیام/

۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 46243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =