سازمان‌ها و شرکت‌ها نقش ویژه‌ای در مشارکت شهروندان در «من شهردارم» دارند

باقری گفت: سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران نقش ویژه‌ای در مشارکت شهروندان در «من شهردارم» و تحقق مشارکت یک میلیون نفری در این ابرپروژه دارند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، نشست هماهنگی اجرایی «من شهردارم» ویژه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران با حضور مجید باقری معاون شهردار تهران (رئیس شورای راهبری دبیرخانه دائمی این طرح) و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران برگزار شد.

مجید باقری در این نشست با اشاره به اینکه تاکنون ۸.۸ همت برای اجرای دومین ابرپروژه «من شهردارم» بودجه در نظر گرفته‌ایم، گفت: تلاش و همت همه سازمان‌ها و شرکت‌ها برای تحقق مشارکت یک میلیون نفری در دومین دوره «من شهردارم» با توجه به اهمیت و اثرات مثبت این طرح برای شهروندان و شهر تهران ضروری است.

وی با اشاره به این‌که مناطق ۲۲ گانه اقدامات اجرایی و تبلیغی خود را آغاز کرده‌اند، افزود: عملکرد مناطق هر روز رصد و به شهردار محترم تهران گزارش داده می‌شود. به همین منظور، یک داشبورد اطلاعاتی تهیه کرده‌ایم که نشان می‌دهد شهردار محترم تهران نسبت به این طرح نگاه بسیار ویژه‌ای دارند.

رئیس شورای راهبری دبیرخانه دائمی «من شهردارم» (بودجه‌ریزی مشارکتی) عنوان کرد: سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران نقش ویژه‌ای در مشارکت شهروندان در «من شهردارم» و تحقق مشارکت یک میلیون نفری در این ابرپروژه دارند.

باقری در تشریح ابرپروژه «من شهردارم» گفت: اصل موضوع من شهردارم این است که تمرکز را بر انتخاب پروژه‌هایی گذاشتیم که در گذشته توسط مدیریت شهری انتخاب می‌شد و مردم هیچ نقشی در تأیید و اجرای آن‎‌ها نداشتند. اما امروز، با «من شهردارم» انتخاب و اولویت‌بندی این پروژه‌ها به مردم واگذار شده و شهرداری برای تحقق نظر مردم ۸.۸ همت بودجه درنظر گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی،توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران تأکید کرد: اگر قرار است در مدیریت شهری و به نفع شهروندان کارهای بزرگ انجام دهیم، باید با انسجام، همدلی و همکاری وارد صحنه شویم؛ چرا که با کارهای جزیره‌ای نمی‌توان اقدامات بزرگ انجام داد.

تحقق ابرپروژه مردمی‌سازی اداره شهر هدف اصلی اجرای طرح «من شهردارم» است

امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: سال گذشته شهرداری تهران با برگزاری اولین دوره طرح «من شهردارم»، پروژه‌هایی را به درخواست مردم اجرا کرد. امسال نیز دومین دوره طرح من شهردارم از ۱۱ آذرماه آغاز شده و در حال ثبت آرای مردمی‌ست.

وی مشارکت دادن مردم در انتخاب، پیشنهاد و اولویت‌بندی پروژه‌های شهری در راستای عملیاتی نمودن ابرپروژه مردمی‌سازی اداره شهر را هدف اصلی اجرای طرح «من شهردارم» عنوان کرد و افزود: دستیابی به هدف مشارکت یک میلیون نفر در دومین دوره طرح من شهردارم نیاز به عزم و تلاش جمعی همه مجموعه‌های شهرداری دارد تا گامی در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکت شهروندان برداشته شود.

دبیر شورای راهبری دبیرخانه دائمی بودجه‌ریزی مشارکتی «طرح من شهردارم» افزود: تلاش کنیم شهروندان به این حق خود آگاه شوند که می‌توانند با شرکت در طرح من شهردارم پروژه‌های اجرایی سال ۱۴۰۳ محله خود را انتخاب و اولویت‌گذاری نموده و در مرحله بعد نیز از مدیریت شهری مطالبه‌گری کنند.

شهرابی تأکید کرد: سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که بیشترین مراجعه شهروندان را دارند یا با مواجهه مردمی روبه‌رو هستند مانند سازمان‌های ورزش، میوه و تره بار، پیشگیری و مدیریت بحران، آتش نشانی، بهشت زهرا(س)، بازنشستگی، فرهنگی و هنری، ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو و شرکت‌های شهروند، مترو، برج میلاد، شهر سالم، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، شهربان و حریم‌بان، ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، نوسازی عباس آباد می‌توانند در ترغیب شهروندان به شرکت در نظرسنجی دومین دوره ابرپروژه من شهردارم یاریگر باشند.

همچنین، سهیل کوثری معاون نظام فنی و اجرایی اداره کل برنامه و بودجه نیز کلیات اجرای دومین دوره طرح من شهردارم، بایدها و نبایدهای اجرایی و انتظارات از سازمان‌ها و شرکت‌های دست اندرکار این طرح را تشریح کرد.

در پایان نشست، مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌ها و مدیران کل معاونت‌های تخصصی شهرداری تهران نیز ضمن اعلام آمادگی برای جلب مشارکت شهروندان، ایده‌های اجرایی و پیشنهادهای خود را برای اجرای بهتر دومین دوره ابرپروژه «من شهردارم» مطرح کردند.

انتهای پیام/

۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 46323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =