آبادیان: پروژه‌هایی که با پژوهش در شهر اجرا شد موفق‌تر بوده است

نشست شورای پژوهش شهرداری منطقه ۷ با حضور شهردار منطقه و رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصرالله آبادیان شهردار این منطقه ضمن تبریک با توصیفی از منطقه ۷ و مسائل و مشکلاتش گفت: پژوهش پیشران توسعه است و هر کشوری که در این حوزه سرمایه گذاری کرده است حرفی برای گفتن دارد  شهرداری تهران هم در این زمینه پیشگام بوده است و بسیاری از برنامه های این شهرداری در سایر شهرها استفاده می شود.

وی افزود: توفیق دارم که حدود ۱۴ سال از نزدیک با مجموعه شهرداری تهران آشنا هستم و در هر جایگاهی که در این مجموعه  بودم سعی کردم یکی از موضوعات اساسی را به عنوان کاربست برای پژوهش سفارش دهم و از پژوهش به شکل عملیاتی استفاده کرده ام و اتفاقا پروژه هایی که از این گذر به اجرا رسیده اند موفق بوده اند.

آبادیان در ادامه خاطرنشان کرد: در منطقه ۷ ما چند چالش داشتیم که در سنوات گذشته با شما به اشتراک گذاشتیم و در سرجمع پروژه های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برگرفته از این پژوهش ها اجرایی شدند.  یکی از مشکلات این منطقه انشقاقی بود که دو بزرگراه امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی در محله های پیرامونی ایجاد کرده بودند و در پیوند میان محلات گسست ایجاد کرده بود با این اتفاق سرانه های محلی در دو سوی بزرگراه تقسیم شد بنابراین ما این موضوع را به عنوان یک چالش برای پژوهش مطرح کردیم و با کمک مجموعه دانشگاه شهید بهشتی راه حل برای این پالش مطرح شد و ما در پروژه های محلی مرحله به مرحله آن را اجرایی می کنیم و امیدواریم ظرف چند سال آینده این مشکل کاهش یابد.

وی تاکید کرد: موضوع بعدی که ما برای پژوهش پیشنهاد دادیم درباره محور شهید مدنی بود. در گذشته قرار بود بزرگراه امام علی(ع) از این خیابان عبور کند اما بعد تصمیم عوض شد و بزرگراه امام علی از جنب این خیابان عبور کرد در طرح پیشین قرار بود پوسته ۴۵ متری  شود که در بخش هایی این اتفاق افتاد اما بعدا با تغییر مسیر بزرگراه امام علی (ع) قرار این شد این خیابان به پوسته سی متری برگردد و همین تغییر در خیابان نظام آباد منجر به بروز مشکلاتی شده است از همین رو با تصمیماتی که گرفته شده طرحی تهیه شد و مسیر تصویب خود را در شبکه معابر طی کرد و امیدواریم تا پایان ۱۴۰۲ این پوسته را برگردانیم و مردم را از این مشکل رها کنیم. پروژه هایی مثل تثبیت جداره ها و محوطه سازی و پیاده رو سازی در این معبر در حال اجراست و در صورتی که مردم هم مشارکت کنند می شود مشکلات پیش آمده برای این خیابان را برطرف کرد.

آبادیان به مشکل کمبود پارکینگ در برخی محلات منطقه به خصوص محلات بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم در بافت های فرسوده، پارکینگ های محله ای را ارتقا دهیم و در بافت فرسوده با توجه به نوسازی که در حال رخ دادن است در حوزه سکونت رشد خوبی در حوزه پارکینگ ها داشتیم ولی در بخش خدمات آن طور که شاید و باید رشد نیافته است و سرانه ها به همان نسبت رشد نمی کند و در درازمدت به مشکل خواهیم خورد.

وی تصریح کرد: البته برای تامین پارکینگ عمومی در منطقه مکان هایی را نشان کرده ایم و لازم است که پیوست های پژوهشی مرکز مطالعات شهرداری بتواند امکان تصویب پروژه های پارکینگ سازی در این نقاط در شهرداری کل و شورا را فراهم کند.

شهردار منطقه ۷ در ادامه افزود: یکی از پروژه های مهم ما در زمینه معماری ایرانی اسلامی است ما  چند پروژه را با متروی تهران در این زمینه در حال اجرا داریم که امیدواریم تا ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد. ایجاد سردرهای مترو در ایستگاه های شهید بهشتی، شهید مفتح و امام حسین (ع) متناسب با معماری اسلامی ایرانی یکی از اقدامات ما است و در تلاشیم با برگزاری مسابقه در این زمینه به بهترین طراحی برسیم.

در ادامه این مراسم عطاءالله رفیعی رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به تشریح سیاست‌های پژوهشی شهر تهران و اقدامات اجرا شده از سوی مرکز مطالعات و برنامه ریزی پرداخت.

انتهای پیام/

۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 47039

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =