برنامه‌های شهرداری تهران برای ساماندهی کودکان کار

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بر اساس مباحث مطرح شده و هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها، تا نوروز امسال ساماندهی کودکان کار با همکاری تمام دستگاه‌ها به نتایج مطلوبی خواهد رسید.

محمدامین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر، در رابطه با برنامه مدیریت شهری برای ساماندهی کودکان کار، اظهار کرد: ساماندهی این کودکان اقدام فرابخشی است و سازمان بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهادها نیز با این مسئله درگیر هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از کودکان کار از اتباع به شمار می‌روند، وزارت کشور نیز در ساماندهی آن مسئول است و باید دستگاه‌های مختلف برای تحقق آن در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

توکلی‌زاده با بیان اینکه طبق دستور شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، لایه‌های سیاست‌گذاری، اندیشه‌ورزی و اجرایی درخصوص کودکان کار پیش‌بینی شده است، یادآور شد: تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند اقدامات این حوزه را با هماهنگی شهردار تهران پیش ببرند.

وی با تأکید بر اینکه در هیئت اندیشه‌ورز تلاش بر این بود که نمایندگان تمام دستگاه‌ها و ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی دعوت شوند، خاطرنشان کرد: تجربیات خوبی در گذشته وجود داشته که بخشی از آنها نتایج مثبتی داشته و بخشی نیز به تجربه نرسیده است؛ لذا این تجربیات در کمیته رصد و پایش و سازمان رفاه و خدمات اجتماعی در حال احصاست تا به یک راهکار مشخص دست پیدا کنیم.

مقرر شده تا نوروز امسال ساماندهی کودکان کار با همکاری تمام دستگاه‌ها به نتیجه برسد

معان اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه تمام راهکارها در شورای سیاست‌گذاری به بحث و بررسی گذاشته می‌شود، گفت: تاکنون چندین جلسه شورای سیاست‌گذاری برگزار شده و در ادامه جلسات این شورا راهکارها  به عنوان سیاست کلی ابلاغ خواهد شد و در قالب کمیته‌های تخصصی اجرا می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد:  بالغ بر ۳۰ مدرسه برای کودکان کار در سطح شهر فعالیت می‌کنند و در هماهنگی‌های صورت گرفته با این مدارس، ما در برنامه‌های مختلف میزبان کودکان کار و خانواده‌های آنها بوده‌ایم.

توکلی‌زاده در پایان یادآور شد: بر اساس مباحث مطرح شده و هماهنگی‌های بین دستگاه‌ها، تا نوروز امسال ساماندهی کودکان کار با همکاری تمام دستگاه‌ها به  به نتایج مطلوبی می‌رسد.

انتهای پیام/

۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 47298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =