۸۰درصد بودجه شهرسازی محقق شد

شهر: بسته محرک اقتصادی بسیار اثرگذار بود به طوریکه درآمدها وقتی با سال های گذشته مقایسه می شود این اثر کاملا مشهود است و هم روی تثبیت و هم جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ تاثیر خود را نشان داد. درباره درآمد امسال حوزه شهرسازی در کل شهر تهران هم درآخرین برآورد که در پایان مرداد انجام شد، حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد بودجه مصوب در این حوزه محقق شده است.

به گزارش شهر، عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران  درباره طرح توسعه دانشگاه تهران و مجلس شورای اسلامی توضیح داد: آن چیزی درحوزه طرح توسعه مجلس بود به نصف کاهش پیدا کرده البته موضوع امنیت آنجا در حوزه معماری و شهرسازی نیست و بحث در در شورای امنیت کشور تصویب  و رده حفاظتی برای مکان ها تعیین می شود. درباره دانشگاه تهران هم آخرین مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر حذف طرح بود و متاسفانه از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری مغایر با قانون تشخیص داده شد. اما قرار شد دانشگاه تهران صرفا در زمین‌هایی که به طور قطعی در مالکیت دانشگاه تهران است طرح تهیه کند. حریم میراثی دانشگاه تهران محدود با ارتفاع حداکثر ۱۲ متر از سوی وزارت میراث فرهنگی عنوان شده است.

گلپایگانی همچنین درباره ارتباط کاهش تخلفات ساختمانی با کاهش ساخت و ساز، با بیان اینکه آمار صدور پروانه کاهش داشته است، گفت: تعداد کارگاه‌های فعال در سطح شهر نسبت به سال ۱۳۹۸  تغییر نکرده و  ۱۷هزار کارگاه است که این کارگاه‌ها یکی از مبناهای تعیین کاهش تخلفات است. در سال ۱۳۹۵ تعداد پروانه‌ها ۱۰ هزار و ۲۱۵ مورد و پرونده‌های ارجاعی به ماده ۱۰۰، ۱۱هزار و ۹۹۳ مورد بوده است. این رقم در سال ۱۳۹۶ کمتر شد. در سال ۱۳۹۸ کل تعداد پروانه‌های صادره ۱۱ هزار ۶۸۷ و تعداد پرونده‌های ارجاعی به شدت کاهش یافته و این میزان به هفت هزار و ۶۰۴ مورد رسیده است.

او همچنین از کاهش ارجاع پرونده‌های تخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰ خبر داد و گفت: تعداد پرونده‌های ارجاعی برای تخلفات دو هزار و ۷۵۳ بوده است. بخش کوچکی از پروانه‌های صادر شده نشان می‌دهد، ساخت و ساز کماکان فعال است اما تخلفات کاهش پیدا کرده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران درباره تاثیر بسته محرک اقتصادی بر درآمدهای شهرداری هم بیان کرد: بسته محرک اقتصادی بسیار اثرگذار بود به طوری که درآمدها وقتی با سال های گذشته مقایسه می شود این اثر کاملا مشهود است، هم روی تثبیت و هم جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ تاثیر خود را نشان داد. درباره درآمد حوزه شهرسازی در کل شهر تهران هم درآخرین برآوردی که در آخر مرداد انجام شد، امسال حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد بودجه مصوب در این حوزه محقق شده است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 4730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =