هوشمندسازی پایانه بیهقی تا اسفندماه/ گیت‌های مسافری هوشمند در پایانه‌های غرب و جنوب نصب می‌شود

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران گفت: گیت‌های مسافری هوشمند تا پایان سال در پایانه‌های غرب و جنوب جانمایی خواهد شد.

پوریا علمیردانی، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره هوشمندسازی پایانه های پایتخت گفت: در گذشته‌ جارزن هایی در پایانه ها بودند که بلیت‌ها را به فروش می‌رساندند. همچنین از سنوات گذشته بخشی از ظرفیت فروش برای بهبود خدمات به صورت اینترنتی به مردم سپرده می‌شد. اما در اوقات پیک ترافیک و مراجعه مردم به ترمینال‌ها، فروشندگان اینترنتی ظرفیت فروش را پایین می‌آوردند و در نهایت کار به شکل سنتی به اتمام می‌رسید.

وی ادامه داد: کار جدیدی که در محیط پایانه‌ها انجام شده، این است که سرویس‌ها با یک کد نشانه گذاری می‌شوند و با استفاده از تجهیزات هوشمند در داخل پایانه‌ها و یا محوطه اطراف پایانه، حرکت سرویس‌ها روی بردی که در پایانه جانمایی شده، مشخص می شود.

علیمردانی با بیان اینکه تا به امروز برد اطلاع رسانی پایانه‌های جنوب و شرق تهران را ایجاد کرده ایم، خاطرنشان کرد: تا پیش از این اگر کسی می‌خواست از تعداد سرویس‌های مقصد مورد نظر خود یا ظرفیت آن مطلع بشود چاره‌ای نداشت مگر اینکه سایت‌های فروش اینترنتی را بررسی کند. این در حالی است که سایت‌ها هم محدود هستند و سرویس‌های فوق العاده به خصوص در ایام پیک در سایت‌های فروش بلیت اطلاع رسانی نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه برد اطلاع رسانی رسمی این کار را در پایانه‌های تهران تشکیل داده ایم، بیان کرد: این اقدام در حال حاضر در آدرس terminal.tehran.ir/information در دسترس است و شهروندان می‌توانند ساعت حرکت کلیه سرویس‌هایی که به پایانه داخل و از آن خارج می‌شوند با وضعیتشان را ببینند. این رویکرد پیش از این وجود نداشت. این اولین اقدامی است که در پایانه‌ها عملیاتی و اجرایی شده است. علاوه بر این وضعیت سرویس هم با استفاده از تجهیزات هوشمند در این برد اطلاع رسانی می‌شود.

وی عنوان کرد: پایلوت ما در اجرای طرح هوشندسازی، پایانه غرب بود. بخش اطلاع رسانی فرایند هوشمندسازی را به طور کامل پیش بردیم. ما برنامه داریم تا سکوهای مسافری را هم به صورت هوشمند کنترل کنیم. فاز اجرایی هوشمندسازی شروع شده و گیت‌هایی در آنجا نصب می‌شود. در حال حاضر پایانه‌ها مجهز به گیت نیستند. برنامه این است که با استفاه از سیستم هوشمند کسانی که مجاز هستند، وارد سکو بشوند. بدین ترتیب ترمینال‌های تهران نظم و ترتیب پیدا کرده و از حالت قدیمی و سنتی خود خارج و هدمات دهی مدرن می شود. 

علیمردانی خاطرنشان کرد: هوشمندسازی پایانه غرب تقریبا اجرایی شده و اطلاع رسانی آن همگانی است. این طرح را اول در پایانه غرب و سپس در پایانه جنوب پیاده کردیم. در ادامه سرویس‌های پایانه بیهقی و شرق را که کم حجم تر هستند، به این طرح اضافه می‌کنیم. پایانه شرق جدید نیز از ابتدا با همین سیستم فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. 

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران تاکید کرد: تقریبا پروسه اطلاع رسانی پایانه‌های جنوب و غرب کامل شده و پایانه‌های شرق و بیهقی تا دو ماه آینده پروسه اطلاع رسانی شان کامل می‌شود. هوشمندسازی حرکت مسافر در غرب تا پایان سال کاملا عملیاتی می‌شود، اما هوشمند سازی اتوبوس‌ها درحال حاضر عملی شده است.

وی در پایان عنوان کرد: گیت‌های مسافری هوشمند تا پایان سال در پایانه‌های غرب و جنوب جانمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 47492

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =