امسال مردم برای مسافرت کدام پایانه را بیشتر انتخاب کرده‌اند و مقصدشان کجا بوده است؟

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران گفت: امسال حدود ۹ درصد افزایش مسافر داشته‌ایم.

پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر  گفت: در سال ۹۵ که بیشترین مسافر را داشتیم، حدود ۱۷ میلیون مسافر بین شهری از پایانه های تهران جابجا شده اند. برای نوروز امسال هم تقریبا پیش بینی ما این است که به عدد سال ۹۵ برسیم. بخشی از این کاهش مسافر طی این سال ها به دلایل جانبی مانند افزایش وسیله نقلیه شخصی، کرونا و مواردی از این دست برمی گردد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این کاهش تقاضا هم به این برمی‌گردد که ما عرضه مناسبی نداشتیم، خاطرنشان کرد: عرضه بلیت با کیفیت و تعداد کافی نبوده و باعث شده تا سال به سال موضوع خدمات دهی به مسافران بین شهری کاهش پیدا کند. امسال با راه اندازی یک سیستم اطلاع رسانی هوشمند در پایانه‌های تهران اطلاعات وضعیت ظرفیت و حرکت اتوبوس‌ها را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم. همه مردم با مراجعه به این سامانه می‌توانند وضعیت سرویس‌ها را مشاهده کنند. 

علیمردانی ادامه داد: در گذشته ما چنین وضعیتی نداشتیم و فقط عرضه به صورت اینترنتی وجود داشت. البته هنوز هم خیلی از شرکت‌های مسافری بلیت هایشان را به صورت اینترنتی عرضه نمی‌کنند. اما در مجموع با ایجاد این تسهیلات مردم می‌توانند راحت‌تر از گذشته شرایط سرویس‌های مقصد مورد نظر خود را ببینند. 

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۹ درصد افزایش مسافر بین شهری داشته ایم، خاطرنشان کرد: بیشتر سفرها از ترمینال غرب و بیشترین تقاضای مقصد برای سفر، شهر اصفهان است. به طوری که از ترمینال غرب حدود ۴۳ درصد مسافرت‌ها انجام گرفته است. رتبه بعدی نیز مربوط به ترمینال جنوب با ۳۷ درصد تقاضاست. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر ورود اتوبوس به پایانه و مراحل مسافرگیری آنها به صورت هوشمند (در مانیتور جانمایی شده در پایانه ها و سامانه طراحی شده) قابل ملاحظه است و تلاش می شود با تمهیدات ویژه امکان بهره مندی بیشتر و با کیفیت تر کاربران فراهم شود. 

انتهای پیام/

۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 48382

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =