کدام وعده‌های چینی شهرداری تهران تبدیل به قرارداد شد؟/ جزییات بزرگترین قرارداد بلدیه

سخنگوی شهرداری تهران وعده‌های ترافیکی شهرداری را که در سفر دوم چین تبدیل به قرار داد شده‌اند، تشریح کرد.

به گزارش شهر، شهردار تهران به تازگی اعلام کرده حجم توافق ها و قراردادهای تهران و چین بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد یورو است . رقمی نزدیک به ۷۸۰ هزار میلیارد تومان ، اما همه وعده های شهردار تهران مانند ساخت شهربازی ، هتل ۵ ستاره ، احداث خطوط تازه متروی تهران و... هنوز تبدیل به قرار داد نشده است.

عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهردار تهران درخصوص این که کدام یک از تفاهمنامه های امضا شده با طرف چینی به جز قرار داد واگن های مترو تبدیل به قرار داد شده است؟ به اکوایران می گوید: در مراوداتمان با طرف چینی ، تنها  ۷۹۱ واگن مترو تبدیل به قرار داد نشد بلکه در سفر دوم قرارداد قطعی خرید تعداد قابل توجهی از ماشین های حمل و نقل عمومی تهیه شد که به نظرم بزرگ ترین قرارداد تاریخ بلدیه است .

او ادامه می دهد: ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۱۰ هزار ون برقی و ۲۷ هزار و ۵۰۰ تاکسی برقی قرارداد قطعی است و زمان پرداخت ها و زمان تحویل ها و حتی خسارت عدم تحویل یا تاخیر و تامین کننده و ضمانت کننده مالی در آن مشخص شده  و برای هر دو طرف الزام آور است. مدل ماشین ها مشخص شده و میزان پیمایششان به لحاظ برقی و باتری مورد استفاده  نیز مشخص است.

سخنگوی شهردار تهران با اشاره به این که برای برخی از خطوط جدید مترو قرارداد بسته شده و کارشناسان چینی برای آن که مسیر خط را مشخص کنند و برآوردهای هزینه را دقیق انجام دهند به تهران سفر می کنند هم گفت:  موضوع قراردادمان در مورد زباله سوز هم پیش می رود و در آستانه قرارداد است. اگر این اتفاق طی چهار سال دوره قبل سر موقع انجام می شد، بخشی از بحران فعلی حمل و نقل عمومی در شهر تهران را نداشتیم.

او درخصوص توسعه خطوط متروی پایتخت هم توضیح داد : اگر نقشه های اصلی و اولیه خطوط هفتگانه را در نظر بگیریم، با سه ،چهار ایستگاهی که تا پایان سال افتتاح می شود هفت خطمان کامل می شود. توسعه شمالی خط هفت و جنوبی خط شش سال دیگر کامل خواهدشد . مشکلی که درحال حاضر وجود دارد این است که  به اندازه توسعه خطوط و ایستگاه ها واگن نداریم؛ اگر قرارداد های تامین واگن  در زمان خود اجرایی می شد می توانستیم سر فاصله حرکت قطارها را کاهش دهیم، با این توسعه شتابان و خوبی که در حوزه خطوط و ایستگاه های مترو داشتیم، مترو می توانست پذیرای سه میلیون سفر در روز باشد و نه دو میلیون سفر و دلیلش این است که واگن ها تامین نشده است. مسیر از طریق چین طی می شود و تلاش می کنیم اورهال هم انجام دهیم.

محمدخانی درخصوص این که اولین واگن های چینی چه زمانی مسافرگیری می کنند هم می گوید : پاییز سال آینده در اولین سری دو رام قطار می آید و بعد به ترتیب طبق زمان بندی قرارداد هر ماه چند رام قطار خواهیم داشت.

منبع: اکو ایران

انتهای پیام/

۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 50653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =