بزرگ‌ترین اقدامات زیرساختی را در سامرا انجام دادیم

محمدامین توکلی زاده رییس ستاد اربعین شهرداری تهران با محمدکاظم آل صادق سفیر ایران در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدامین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رئیس ستاد اربعین شهرداری در روز دوشنبه با محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار پیرامون چگونگی ارائه خدمات به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در راهپیمایی باشکوه و میلیونی اربعین، بحث و تبادل نظر به عمل آمد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی کشورمان در عراق، به فعالیت ها و خدمات شهرداری تهران طی سال های اخیر اشاره کرد و در این راستا از خدماتی همچون نصب تابلوهای راهنما، ایجاد قرارگاه های مختلف در مرزها و شهرهای مختلف عراق و ... نام برد. 

استقرار قرارگاه‌های متعدد به منظور خدمات رسانی متنوع

در ادامه توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رییس ستاد اربعین شهرداری تهران به گوشه ای از فعالیت‌ها، برنامه ها و خدمات ارائه شده در ابعاد مختلف زیرساختی و فرهنگی اشاره کرد.

وی در ابتدا از مأموریت شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه ،سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری سخن گفت و افزود: تا پیش از این فقط ۲ قرارگاه در نجف و کربلا داشتیم ولی امروز با برنامه ریزی های انجام شده، در نجف، کربلا، سامرا، کاظمین، کوفه، طریق، مرزها و اعتاب، استقرار قرارگاه هایی پیش بینی شده است. 

گسترش کمیته های فرهنگی در خدمت فرهنگ عاشورایی

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران در ادامه از گسترش کمیته های فرهنگی سخن گفت و به حضور شهرداری در چذابه، مهران، مرزهای خسروی و شلمچه، کربلا، نجف، طریق و سامرا اشاره کرد و افزود: برخی اقدامات همچون برپایی موکب زینبیون در "متنزه الحسین" با امکان اسکان و پذیرایی ، ارائه خدمات بهداشتی، تغذیه ای، ایجاد غرفه کودک و نوجوان و مادر و کودک، همچنین نشست مشترکی که اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با همکاری دانشگاه اهلبیت از سال گذشته، آغاز کرده و طی آن یکصد بانوی نخبه جهان اسلام با یکدیگر بحث و تبادل نظر می کنند، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. 

بزرگترین اقدام زیر ساختی شهرداری در سامرا رقم خورد

وی در ادامه از ارسال ۴۰ دستگاه تجهیزات زباله روب توسط سازمان پسماند به شهر نجف نیز خبر داد و در عین حال اظهار داشت: بزرگترین اقدام زیرساختی شهرداری در سامرا انجام شده است.

توکلی زاده توضیح داد: آسفالتِ ۱۰ هکتار پارکینگ برای برطرف کردن این دغدغه همیشگی، ساخت و نصب ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی و ساخت ۳ سوله در مساحتی حدود ۲ هزار مترمربع با ظرفیت اسکان حدود ۲ هزار زائر، از مهم ترین اقدامات زیرساختی شهرداری در شهر مقدس سامرا بوده است. 

از "کربلا؛ طریق الاقصی" تا "لشگر حسین، لشگر قدس"

رییس ستاد اربعین شهرداری تهران به فعالیت های فرهنگی زیرمجموعه متبوع خود نیز اشاره کرد و از پویش "کربلا؛ طریق الاقصی" برگزاری مراسم بدرقه و محرم شهر، پویش "لشگر حسین؛ لشگر قدس"، حضور ۸۰ ورزشکار المپیکی در راهپیمایی اربعین و برنامه های میدانی در کشور عراق نام برد.

وی در ادامه به برخی اقدامات انجام شده فرهنگی طی سال های گذشته اشاره کرد که مهم ترین آن ها حضور ۲۰۰ هزار نفر در آیین بدرقه بود.

توکلی زاده افزود: برگزاری برنامه محرم شهر و آیین بدرقه – که امسال از دهم ماه صفر آغاز می شود- برگزاری پویش "لشگر حسین، لشگر قدس"، اهدای ۱۰۰ هزار چفیه به عنوان نماد واحد مقاومت و توزیع آن بین زائرین حسینی و اجرای برنامه میدانی در بین الحرمین برای ابلاغ و ارسال پیام اربعین به جهانیان، از برنامه های در دست اجرا و اقدام شهرداری تهران در بخش فرهنگی است که مساعدت فعالان فرهنگی در کشور عراق می تواند به اجرای بهتر برنامه ها هم کمک شایسته ای کند.

به گفته وی محور برنامه های فرهنگی در این بخش تمرکز بر نوجوانان و حدود ساماندهی اعزام حدود ۵۰ هزار نفر از مساجد شهر تهران است. 

انتهای پیام/

۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 58634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =