کنترل ۲۴ ساعته ۱۹ نقطه آبگیر و حساس در بزرگراه های منطقه ۱۵

نیروهای خدمات شهری منطقه ۱۵ به صورت ۲۴ ساعته ۱۹ نقطه حساس و آبگیر در بزرگراه‌های این منطقه را به منظور رفع آبگرفتگی احتمالی، پایش و کنترل می کنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد شیری شهردار منطقه در خصوص آمادگی منطقه در بارش‌های اخیر گفت: ۵۰۰ نیروی خدمات شهری با بهره گیری از ۳۰ دستگاه ماشین آلات لازم همزمان با اعلام وضعیت بارندگی پایتخت توسط  سازمان هواشناسی با هدف مدیریت آب های سطحی در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: کنترل ۲۴ ساعته ۱۹ نقطه حساس آبگیر سطح منطقه، نظیر زیر پل بسیج، بزرگراه‌های امام رضا (ع)، امام علی (ع)، زیر پل خاوران و ... از دیگر تدابیر انجام شده در پی تداوم بارش های امروز است تا  مشکلی خاصی بروز نکند.

شیری به اقدامات و فعالیت های  نیروهای خدمات شهری اشاره کرد و افزود: وضعیت انهار روبسته، کانال ها، مسیل ها و حوضچه های رسوب گیر مورد بررسی قرار گرفته که البته این رصد ادامه دار خواهد بود.

شهردار منطقه در ادامه  به تمهیدات انجام شده در طول سال اشاره کرد و گفت: در ماه های گذشته به صورت مستمر تمام انهار و کانال های منطقه لایروبی شده اند و شاهد تردد روان وسایل نقلیه و شهروندان در معابر نواحی هفتگانه هستیم.

شیری در پایان به اجرای چند پروژه مهم در موضوع مدیریت آب های سطحی اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه انتقال آب های سطحی بزرگراه امام علی(ع) به کانال سرخه حصار به طول ۳۴۵ متر، احداث ۴ محل دسترسی در کانال ۱۷ شهریور به منظور انجام لایروبی دستی این کانال و نیز توسعه کانال شیرازی به طول ۳۶۰ متر طول با هدف جمع آوری آب های سطحی بالا دستی در  بزرگراه شهید شوشتری از جمله این اقدامات است.

همچنین شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی با سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی +۱۳۷ تماس بگیرند تا نیروهای خدمات شهری به محل اعزام شوند.

انتهای پیام/

۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 60252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =