در پویش امید و افتخار تهران چه پروژه‌هایی به بهره‌برداری رسید؟

مدیریت شهری در ابتکاری برای افتتاح و بهره‌برداری طرح‌ها و پروژه‌های مختلف مدیریت شهری پویش امید و افتخار را راه‌اندازی کرد.

به گزارش شهر، پویش امید و افتخار اقدامی جدید بود که در این دوره از مدیریت شهری بصورت هفته‌ای یک یا ۲ نوبت، با حضور مدیران ارشد شهری طرح‌های عمرانی و خدماتی طی آن به بهره‌برداری می‌رسد.

این پویش معمولا در اولین روز هر هفته در مناطق مختلف با افتتاح طرح‌های عمرانی و خدماتی برگزار شده و بیش از ۲ سال قدمت دارد.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به ۲ ساله شدن پویش «امیدوافتخار» گفت: این پویش نخستین بار در مردادماه سال ۱۴۰۱ برای بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه شهری در مناطق مختلف پایتخت آغاز به کار کرد و در نخستین رویداد این پویش، پایانه سرپوشیده مترو اکباتان که بزرگترین از نوع خود در غرب آسیاست، به بهره‌برداری رسید.

عبدالمطهر محمدخانی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته بیش از ۱۴۰ رویداد مختلف در قالب پویش «امیدوافتخار» در بخش‌های شهری برگزار شد، اظهار کرد: عملا امروز این پویش به یک سیستم برای کنترل پروژه در معاونت‌های شهرداری تهران تبدیل شده و دفتر شهردار تهران ضمن تعریف پروژه‌های اولویت‌دار مبتنی بر سیاست‌های کلان و مصوبات شورا، زمان‌بندی و روند اجرای آنها را از لحاظ کیفی و کمی تحت کنترل دارد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه پروژه‌های افتتاح‌ شده در قالب امیدوافتخار ناظر به وجوه مختلف مدیریت شهری است، افزود: مثلا به تازگی آیین الحاق بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده از تولیدکننده‌های داخلی در چارچوب این پویش و مرتبط با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک برگزار شد یا در ماه محرم و صفر، آیین‌های متعدد و بزرگ فرهنگی مثل «محرم شهر» یا نمایشگاه «سرزمین‌ تمدن‌ها» در حوزه فرهنگی و اجتماعی در این قالب برگزار شد.

محمدخانی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها در رویداد امیدوافتخار در مقیاس منطقه‌ای و برخی فرامنطقه‌ای است، گفت: کلان‌پروژه‌های فراوانی در ۲ سال گذشته در قالب این پویش تکمیل و تقدیم شهروندان شده از جمله می‌توان به افتتاح و بهره‌برداری از پنج ایستگاه به‌ همراه ۱۱ کیلومتر خطوط تونلی در خط ۶ و ۷ مترو تهران اشاره کرد که در پنجاهمین رویداد امیدوافتخار با حضور رییس‌جمهور شهید، محضر شهروندان تهرانی تقدیم شد.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی بزرگی که در قالب رویداد «امیدوافتخار» تکمیل و به بهره‌برداری رسیده در پایتخت افزود: فاز نخست اتوبان شهید بروجردی که انتهای اتوبان ساوه را به امتداد جنوب‌غربی بزرگ‌راه یادگار امام(ره) متصل می‌کند، مهرماه سال گذشته افتتاح شد.

به گفته وی، فاز دوم و سوم تقاطع چندسطحی نواب و تندگویان همین اخیرا به بهره‌برداری رسید یا تقاطع بزرگراه چمران شمال به همت غرب، یا یاسینی شمال به زین‌الدین و ده‌ها تقاطع ناقصی که در این مدت تکمیل و افتتاح شد.

سخنگوی شهرداری توجه به توسعه ورزش همگانی را اولویت‌ مهم مدیریت شهری دانست که در جریان «امیدوافتخار» تبلور داشته و گفت: در پویش ۳۸ امید و افتخار، مجموعه ورزشی و پلازای محله کن به بهره‌برداری رسید یا در پویش ۸۸، مجموعه ورزشی چند منظوره شهربانو مشتمل بر استخر، سالن ورزش‌های توپی و باشگاه بدن‌سازی افتتاح شد. همچنین ده‌ها پروژه ورزشی ریز و درشت دیگری که در دو سال گذشته تکمیل و تقدیم مردم شده است.

محمدخانی با بیان اینکه مجموعه پویش‌های «امیدوافتخار» همچنان ادامه داشته و پروژه‌های بزرگی در صف افتتاح است، ادامه داد: باغ‌ راه حضرت زهرا(س)، روددره فرحزاد، چند ایستگاه مترو، چند تقاطع غیرهمسطح ناقص و همچنین الحاق وسائط نقلیه جدید ناوگان عمومی شهر از جمله مهمترین پروژه‌هایی است که در آینده نزدیک تکمیل و تقدیم مردم شریف تهران خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 60828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =