ظرفیت سرای محلات با حضور مردم فعال می‌شود

رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران گفت: مشارکت و حضور مردم در سراها موجب حل مسائل محله و شهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، دیدار محمدعلی حیدری، رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران با شهروندان و نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) در محله چیتگر جنوبی منطقه ٢١ برگزار شد.

محمدعلی حیدری رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران در این دیدار صمیمی با اشاره به سیاست شهرداری تهران در دوره ششم مدیریت شهری گفت: مدیریت‌ شهری دوره ششم با اولویت قرار دادن حکمرانی مردم‌محور، نظرات و ظرفیت‌های مردمی را در اداره شهر فعال کرده است.

وی با اشاره به بی‌اخلاقی بعضی رسانه‌ها مبنی بر خبرسازی و شایعه‌پراکنی علیه مدیریت شهری، اظهار کرد: برخی رسانه‌ها با بی‌اخلاقی‌ شایعاتی از قبیل قطع درختان را به شهرداری تهران نسبت دادند درحالی که تصاویر و مستندات‌شان مربوط به دوره‌های قبل بود.

حیدری درباره عزم معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در ایجاد تحول روحی و نرم‌افزاری شهر، افزود: ایجاد نشاط جمعی در فضای شهری و بزرگداشت مناسک و شعائر ملی و دینی از جمله کلان پروژه‌هایی بود که تهران را از حالت راکد خارج کرد.

رئیس‌ دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران با اشاره به اقدامات جدی مدیریت شهری در مردمی‌سازی اداره شهر گفت: طرح «من شهردارم» تجلی اراده شهروندان در تصمیم‌سازی و حتی تصمیم‌گیری برای اداره است که مستقیما نظرات شهروندان در مقیاس محله گردآوری و اقدام شد.

وی با تشریح اقدامات شهرداری تهران نسبت به ساماندهی معتادان متجاهر، عنوان کرد: شهرداری تهران با تشکیل قرارگاه آسیب‌های اجتماعی همه دستگاه‌ها و نهادها را برای اولین بار تجمیع و گام بزرگی در راستای ساماندهی معتادان متجاهر برداشت.

حیدری با اشاره به فرآیند استقرار اعضای هیات امنای ٣۵٢ محله تهران براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، گفت: اعضای هیات امنای محلات شهر نیز از بین اقشار مختلف در راستای تقویت و جلب هرچه بیشتر مشارکت‌های مردم در محلات شهر مستقر شده‌اند.

رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم در حل مسائل داخلی محلات، خاطرنشان کرد: سرای محلات دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است که باید به دست خود شهروندان اداره و راهبری شود. مشارکت و حضور مردم در سراها موجب حل مسائل محله و شهر می‌شود.

در انتهای این دیدار مسائل، مشکلات و نیازهای شهروندان با حضور شهردار ناحیه و مسئولان منطقه ٢١، مورد بررسی و در اولویت اقدام قرار گرفت.

انتهای پیام/

۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 61333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =