۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 7961
شهرداری، قرارداد چند پروژه به ارزش ۴۰هزار میلیارد تومان را فسخ کرد

شهر: در چندماه اخیر قرارداد پروژه‌هایی مانند؛ «ساحل»، «چیتگر» در منطقه ۲۲، «باران» در منطقه چهار، پروژه «مدائن»، «کن»، پروژه «پارکینگ میلانی» در منطقه ۱۴ و «خلیج فارس» در منطقه ۲۰ فسخ شد.

شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، از فسخ قرارداد با شریک تجاری شهرداری در بیش از هفت پروژه تجاری خبر داد و بیان کرد: فرایند فسخ قرداد، روندی بسیار سنگین و طولانی است اما؛ به دلیل حمایت از حقوق عامه، سازمان موظف به انجام هرکاری در راستای این هدف است، به طوری که در چندماه اخیر قراردادهای پروژه‌هایی مانند؛ «ساحل»، «چیتگر» در منطقه ۲۲، «باران» در منطقه چهار، پروژه «مدائن»، «کن»، پروژه «پارکینگ میلانی» در منطقه ۱۴ و «خلیج فارس» در منطقه ۲۰ فسخ شد.

به گفته او؛ تعداد فسخ قراردادها عدد قابل توجهی است و هم اکنون پروژه‌ها در اختیار سازمان سرمایه‌گذاری قرار دارد و برخی از آنها در حال فروش است. ارزش ریالی پروژه‌های فسخ شده هم نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

بنار با بیان اینکه در این پروژها شرکا نتوانستند به دلایلی کار را ادامه دهند، درباره سرنوشت این قراردادهای فسخ شده گفت: سه کار درباره پروژه‌های فسخ شده انجام می شود؛ یا به شریک جدید واگذار می‌شود، یا به صورت نیمه کاره فروخته می شود و یا سازمان پروژه را تکمیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران، به پروژه تجاری «باران» در منطقه چهار واقع در تقاطع باقری با چهارراه استقلال اشاره کرد و توضیح داد: این پروژه درواقع رها شده بود و در همان اوایل کار به شریکمان هشدار دادیم که چرا پروژه به سرانجام نمی رسد. پس از آن، شریک تجاری گودبرداری انجام داد.

او ادامه داد: پس از گودبرداری متاسفانه شریک تجاری بدون اجازه سازمان سرمایه گذاری شهرداری و فقط از روی نقشه، واحدهای پروژه را به شهروندان پیش فروش کرده بود. همزمان با این رخداد و پس از اخطار به شریک تجاری، قرارداد مشارکت از سوی سازمان فسخ شد و پروژه در اختیار سازمان است و هم اکنون در کمیسیون ماده ۳۸ تنفیذ فسخ دریافت می شود. امیدوارم ظرف یکی دو ماه آینده، این پروژه  تعیین تکلیف شود.  

به گزارش شهر، پروژه موسوم به «باران» قرار بود مجتمع سینمایی و پارکینگ طبقاتی باشد؛ که در سال ۱۳۹۱ در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۲۶ مترمربع، کلنگش به زمین زده شد. پروژه «باران» واقع در تهرانپارس، اتوبان شهید باقری، نرسیده به استقلال، بین خیابان ۱۲ و ۱۳ غربی است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 7961

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =