تعریف ۱۶۱۸ پروژه توسعه محله‌ای برای ۱۴۰۰

شهر: لیست پروژه‌های توسعه محلات برای سال ۱۴۰۰ به همراه تمامی مستندات مربوط به تدوین پروژه ها گردآوری و جمع‌بندی شده و یک هزار و ۶۱۸ عنوان پروژه توسعه محله‌ای در مناطق ۲۲گانه با برآورد بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جهت بررسی در کمیسیونهای تخصصی به شورای شهر تهران ارسال شده است.  

راضیه رضابیگی ثانی، مدیر سیاستگذاری و برنامه ریزی راهبردی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به برنامه‌های توسعه محله‌ای در سال ۱۴۰۰، بیان کرد: تقریبا از آذرماه ۱۳۹۹ فرایند تعریف پروژه ها برای سال ۱۴۰۰ آغاز  و الزامات تعریف پروژه های توسعه محله ای به مناطق ابلاغ شد تا مناطق فرصت بیشتری برای برگزاری جلسات کارگروه توسعه محلات داشته باشند؛ کارگروه توسعه محلات در مناطق تشکیل شد و مناطق تعریف پروژه‌ها را آغاز کردند.

او گفت: برای نخستین بار امسال گونه های پروژه‌های توسعه محلی گسترده تر شده و به ۲۰ گونه رسیده است؛ مثلاً توجه ویژه‌ای به بهسازی سرای محلات شده و در بودجه توسعه محله ای اعتبار مشخصی برای ایمن سازی و مناسب سازی سراهای محلات در نظر گرفته شده است؛ همچنین گونه های جدید و متنوعی از پروژه‌ها در حوزه‌های اجتماعی-فرهنگی، ترافیکی، فنی عمران، خدمات شهری و ... تعریف شده است.

به گفته رضابیگی؛ پس از طی مراحل متعددی از بررسی پروژه ها در کارگروه‌های متعدد تخصصی، لیست پروژه‌های توسعه محلات به همراه تمامی مستندات مربوط به تدوین پروژه ها گردآوری و جمع‌بندی شده و یک هزار و ۶۱۸ عنوان پروژه توسعه محله‌ای در مناطق ۲۲گانه با برآورد بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جهت بررسی در کمیسیونهای تخصصی به شورای شهر تهران ارسال شده است.  

مدیر سیاستگذاری و برنامه ریزی راهبردی شهرداری تهران پیشتر به شهر گفته بود: «معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در طی سال ۱۳۹۹ در چندین فاز مختلف لیست پروژه‌های توسعه محله ای را از مناطق ۲۲گانه دریافت و بودجه آن را بررسی و ابلاغ می‌کرد. تا به امروز که لیست پروژه‌ها نهایی شده است، یک هزار و ۲۵۶ پروژه توسعه محله ای با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تعریف شده است و بالغ بر ۵۰۰ پروژه با اعتبار ۴۰۰میلیارد تومان نیز به معاونت‌های تخصصی برای اجرای متمرکز پروژه هایی مثل احداث بوستان، شهر امن، کوچه دوستی، پارکینگ های محله ای، محله دوستدار کودک و .... تخصیص داده شده است.»

خبرنگار: فریبا رحمانی

اخبار مرتبط

۶۰ درصد از پروژه‌های توسعه محله‌ای در حال اجرا هستند

۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 9494

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =