علف زنی برای جلوگیری از آتش سوزی در قلب پایتخت

برای جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در فضاهای سبز منطقه، طرح علف زنی اجرا شد

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ ،علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه ۶، با اشاره به ضرورت اجرای این طرح گفت: «با توجه به بارش های فراوان سال گذشته، امسال شاهد حجم زیادی از علف های هرز در فضاهای سبز و فضاهای مختلف محله ها هستیم که امکان دارد به دلیل گرم شدن هوا و سهل انگاری برخی از شهروندان دچار حریق شوند.»

او در ادامه یادآور شد تقریبا" از دوهفته گذشته در یک طرح فوریتی عوامل خدمات شهری نسبت به هرس علف های هرز و جمع آوری ضایعات  در اراضی عباس آباد، پهنه های شهرک والفجر، عرصه های جنگل کاری ژئو فیزیک و انرژی اتمی و بوستان های جنگلی زیتون و ... اقدام کردند او گفت  از شهروندان هم تقاضا داریم از روشن کردن آتش در این فضاها جلوگیری کنند.

علی بخشی ادامه داد: باید در حوزه آتش سوزی و اطفاء حریق، بحث آموزش به شکل هدفمند و با برنامه در بخش‌های مختلف و به صورت مجازی یا برگزاری کلاس‌های حضوری در دستور کار قرار گیرد.

معاون شهردار منطقه  خاطر نشان کرد: همچنین با تهیه امکانات لازم، نیرو ها به کپسول آتشنشانی تجهیز می شوند تا در سریع ترین زمان نسبت به مهار اتش اقدام کنند.

علی بخشی ادامه  داد از بین رفتن زیستگاه جانوران، تخریب و آسیب ناشی از آتش بر کسی پوشیده نیست! اما باید با مسئولیت‌پذیری بیشتر و کمی دلسوزی بر آنچه که بر اطراف زندگیمان بر اثر سهل انگاری، بی‌احتیاطی و عدم آگاهی ما بروز می‌کند و موجب خسارات ومعضلات متعدد می‌شود، از بروز آن‌ها جلوگیری کرده و از خود و دیگران در محیط زندگی مراقبت کنیم.

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 968

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =