۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 988
بیشترین درآمد پایدار شهرداری از عوارض نوسازی و خودروهای سواری

شهر: بیشترین درآمد پایدار شهرداری تهران از فروردین تا بهمن ۱۳۹۸ از مصوب بودجه این سال کمتر بوده است.

به گزارش شهر، تازه‌ترین آمار از عملکرد بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران در بخش درآمدهای پایدار نشان می‌دهد، این نهاد از فروردین ۱۳۹۸ تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۸، در بخش‌های نوسازی و خودروهای سواری بیشترین درآمد را داشت. همانطور که انتظار می‌رفت نوسازی، حوزه‌ای است که شهرداری تهران در این بازه زمانی توانست بیشترین درآمد پایدار را چیزی در حدود ۵۱۳ میلیارد تومان، از آن کسب کند. مبلغی که کمتر از مصوب بودجه سال ۱۳۹۸ است، چرا که شهرداری تهران باید ۶۰۰ میلیارد تومان در این محل درآمد کسب می‌کرد.درآمد شهرداری در این بخش در سال ۱۳۹۷ نیز چیزی در حدود ۴۳۴ میلیارد تومان بود که ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه مصوب کمتر درآمد کسب شد. عوارض نوسازی، عوارضی که شهروندان ساکن در هر شهر که صاحب ملک یا مستغلاتی هستند، باید سالانه به شهرداری مبلغ معینی را پرداخت کنند.

بر اساس اطلاعاتی که سایت «شفاف» وابسته به شهرداری تهران منتشر کرده، شهرداری تهران در بخش عوارض بر پروانه کسب و پیشه و حق صدور پروانه، حدود ۷۸ میلیارد درآمد داشته که بر اساس مصوب بودجه ۱۳۹۸، باید ۹۰ میلیارد تومان از این محل درآمد کسب می‌کرد. درآمد شهرداری پارسال و در این بخش، تفاوت زیادی با سال ۱۳۹۷ ندارد و در آن سال ۷۷ میلیارد تومان درآمد به دست آمد.

شهرداری تهران در سال ۱۳۹۸ در حوزه عوارض براماکن عمومی مانند هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، ۱۴ میلیارد و ۶۷۱ میلیون تومان درآمد کسب کرد، رقمی که بیشتر، از آنچه که در مصوبه بودجه ۱۳۹۸ آمده است، بر اساس مصوبه بودجه، شهرداری باید ۶ میلیارد تومان از این محل درآمد به دست می‌آورد. در سال ۱۳۹۷ اما؛ درآمد شهرداری از این محل ۹ میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان و مصوبه بودجه حدود ۹ میلیارد تومان بود.

بر اساس مصوب بودجه ۱۳۹۸، شهرداری تهران باید در بخش عوارض پیشه وران موسسات درمانی دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد، اما براساس آمار، شهرداری تهران از اول فروردین تا ۳۰ بهمن ۱۳۹۸، توانست سه میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان از این محل درآمد کسب کند.

یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان، درآمدی است که شهرداری از محل عوارض شماره‌گذاری سالیانه موتور سیکلت و سایر وسائط نقلیه (عوارض نخستین مرتبه شماره‌گذاری) کسب کرد در حالی که در بودجه ۱۳۹۸ پیش‌بینی شده بود که شهرداری دو میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

آنطور که در سایت شفاف آمده است، شهرداری در بخش عوارض سالیانه خودروهای سواری (عوارض سالیانه اتومبیل) ۲۵۰ میلیارد و ۵۳۳ میلیون تومان، از محل عوارض سالیانه خودروهای سواری (عوارض وانت بار) ۶ میلیارد و ۲۵۴ میلیون میلیون تومان، در بخش بهای خدمات، مدیریت پسماند (مسکونی) ۱۲۲ میلیارد و ۱۶۷ میلیون و از محل بهای خدمات مدیریت پسماند (تجاری و اداری) کسب و پیشه ۸۹ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده است.

ارایه این آمار در شرایطی است که اسفند هر سال یکی از مهمترین ماه‌های مالی برای شهرداری‌هاست که میزان درآمدهای پایدار در این ماه، در سایت شفاف ارایه نشده است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =