تقدیر شهردار تهران از خادمان‌ اربعین؛ زاکانی: خدمت به زوار حسینی(ع) افتخار ماست

علیرضا زاکانی در مراسم «شکر خدمت» که باحضور جمعی از پاکبانان، آتش‌نشانان، کادر درمان و دیگر خادمان آیین اربعین حسینی 1402 از مجموعه شهرداری تهران برگزار می‌شد، گفت: سر بر آستان امام حسین(ع) می‌ساییم و برای توفیقات این خدمت، سجده شکر به جا می‌آوریم که توانستیم در خدمت شهروندان تهرانی که توفیق حضور در راهپیمایی اربعین را داشتند و دیگر زوار باشیم. خدمتگزاری به زوار حسینی(ع) افتخار ماست.

به گزارش خبرنگار شهر،  علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم «شکر خدمت» که باحضور جمعی از پاکبانان، آتش‌نشانان، کادر درمان و دیگر خادمان آیین اربعین حسینی 1402 از مجموعه شهرداری تهران در محل برج میلاد برگزار می‌شد، حضور یافت. 

شهردار تهران در سخنان کوتاهی در این رویداد، اظهار کرد: نقل است به هنگام ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج)، خودشان را به واسطه قرابت با حضرت سیدالشهدا(ع) معرفی می‌کنند. آنچنان که علمای اسلام نیز گفتند، راهپیمایی اربعین زمینه‌ای است تا قبل از تحقق وعده الهی، مردم دنیا با فلسفه قیام منجی و فرهنگ خدمت‌گزاری و فداکاری آشنا شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز آیین پیاده‌روی اربعین حسینی باحضور میلیونی زوار از کشورهای مختلف برگزار شد. آن‌چنان که مسؤلان اعلام کردند بالغ بر چهار میلیون ایرانی که بخش قابل تَوجهی از آنها از شهروندان تهرانی بودند، توفیق حضور در این مراسم بزرگ را کسب کرده بودند.

زاکانی با اشاره به وظیفه مدیریت شهری برای خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی، اضافه کرد: شهرداری تهران با حرکت در این مسیر و تلاش برای خدمت‌گزاری به زوّار، تلاش کرد تا بتواند در کاروان سیدالشهدا(ع) قرار بگیرد. امیدواریم این تلاش‌ها زمینه‌ساز قدم‌های کوچکی برای تحقق وعده الهی و ظهور حضرت مهدی(عج) بوده باشد.

شهردار پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اربعین تجلی‌گاه انسجام و وحدت امت اسلامی از سراسر جهان و نمودار روشنی از اتحاد ملی است. جایی که شهروندان تهرانی در کنار دیگر شهرها و کشورها، در این راه قدم برداشته و عظمت این رویداد خاری در چشمان دشمنان مردم شریف ایران است.
 
وی با یادآوری خدمت‌گزاری داوطلبانه پرسنل شهرداری تهران به زوّار در ایام اربعین، افزود: سر بر آستان امام حسین(ع) می‌ساییم و برای توفیقات این خدمت، سجده شکر به جا می‌آوریم که توانستیم در خدمت شهروندان تهرانی که توفیق حضور در راهپیمایی اربعین را داشتند و دیگر زوار باشیم. خدمتگزاری به زوار حسینی(ع) افتخار ماست.
زاکانی در ادامه با تشکر از ملت عراق در میزبانی از زائران اربعین، گفت: به عنوان خادمین امام حسین(ع) در شهرداری تهران از ملت و دولت عراق تشکر می‌کنیم و از سفیر عراق که در جمع ما حاضر است تقاضا داریم، تشکر و سپاسگزاری ما را به مردم عراق برساند.

شهردار تهران در ادامه با قدردانی از زحمات دولت سیزدهم در خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی حاضر در مراسم پیاده‌روی و دیگر زوار، افزود: همچنین بر خود واجب می‌دانم تا از تلاش تک‌تک خدمتگزاران خانواده بزرگ مدیریت شهری که داوطلبانه برای خدمت‌رسانی ‌به زوار امام حسین(ع) پیش‌قدم شدند، تشکر ویژه کنم. خداوند بزرگ، قدم‌های شما را در خدمتگزاری به بندگان خدا در این مسیر مستحکم کند. 

در این مراسم همچنین سید احمد علوی، حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری و علیرضا نادعلی از اعضای شورای شهر، نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در ایران و سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران، حضور داشتند. در پایان این مراسم پیام تقدیر و تشکر شهروندان تهرانی از مردم عراق به سفیر این کشور در ایران ابلاغ شد. هم‌چنین از پاکبانان و دیگر پرسنل شهرداری تهران که داوطلبانه در ایام اربعین خدمت‌گزاری کردند، تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 42863

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =