تقدیر رییس فراکسیون محیط زیست از عملکرد شهرداری تهران

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور در اولین همایش ملی معاینه فنی خودرو گفت: در این یک سال اخیر و دوران مدیریت جدید شرایط تغییر کرده‌است و طبق گزارشاتی که به ما می رسد تمام موارد مورد نقد در معاینه فنی در حال پیگیری و حل شدن است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور در اولین همایش ملی معاینه فنی خودرو خاطرنشان کرد: ای کاش کسانی که باید مداخله بیشتری در امر محیط زیست داشته باشند در این جلسه حضور داشتند. حل چالش آلودگی هوا و سایر ساحت‌های محیط زیست مانند یک زنجیره بهم پیوسته است و هر قسمتی را که ترک کنیم کار با شکست مواجه می‌شود.

رفیعی افزود: فصل بودجه و برنامه هفتم که می‌رسد، مدعی می‌شوند پول نیست و بودجه برای حل آلودگی هوا را برای چه می‌خواهید؟ مسئولین به تکالیف خود عمل نمی‌کنند، به همین جهت  نتیجه کارها منجر به کاهش آلودگی هوا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مطابق آمار سالانه‌۲۷ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا فوت می‌کنند؛ گفت: قانون حتما در این بخش ایراد دارد؛ خیلی از متولیان امر می‌گویند قانون اجازه کار به ما نمی دهند اما پیشنهاد مدل‌های دیگر را نمی دهند. نتیجه معلق ماندن قانون و اجرای راه حل های قدیمی مانند تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل است.

وی ادامه داد:

بودجه کم است اما  مجلس و دولت با وجود تمامی انتقادات کارهای مثبتی انجام داده‌اند به عنوان مثال وزارت کشور اقدام به برگزاری جلساتی مختلف با دستگاه‌های دیگر ناظر به حوزه مسئولیت و فعالیت آنان برگزار کرد. همچنین پیش از این بر اساس نظارت‌های کارشناسی مجلس انتقاداتی به فعالیت مراکز معاینه فنی داشتیم اما در این یک سال اخیر و دوران مدیریت جدید شرایط تغییر کرده‌است و طبق گزارشاتی که به ما می رسد تمام موارد مورد نقد در حال پیگیری و حل شدن است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور دانش بنیان‌ها در این عرصه گفت: به دانش بنیان‌ها باید اجازه بدهیم ایده خود را در مرحله عمل اجرایی کنند. در برنامه هفتم تدابیر خوبی برای فعالیت دانش بنیان‌ها اندیشیده شده‌است، همواره سایر مسائل به محیط زیست توسط متولیان امر ترجیح داده می‌شود در حالی که اگر در این بخش هزینه نکنیم مجبوریم در بخش درمان هزینه کنیمم.

انتهای پیام/

۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 43115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =