فضای پیرامونی امامزاده صالح ساماندهی می شود

شهر: طرح تغییر فضای پیرامونی امامزاده صالح (ع) پس از تملک چهار پلاک باقیمانده تا پایان نیمه اول سال انجام می شود. طرحی که این محدوده را به عنوان محلی برای حضور، گفتمان، آرامش و گذراندن اوقات فراغت مردم و تبادل و تضارب آرای آنان در نظر گرفته و تبدیل به یک مرکز اجتماعات مردمی خواهد کرد.

سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک در گفتگو با شهر، تغییر فضای پیرامونی امامزاده صالح (ع) را در راستای تغییر رویکرد سرمایه گذاری از بخش مسکن به بخش خدمات و گردشگری عنوان کرد و گفت: خیابان شهرداری در سال های گذشته هیچ سنخیتی با محیط تاریخی، تمدن غنی و مردم متشرع آن نداشت و در حال حاضر نیز سیما و منظر آشفته و به هم ریخته و ترافیک سنگین در آن مشکلاتی ایجاد کرده است که همین مشکلات در میدان تجریش نیز وجود دارد. بنابراین باید با  ساماندهی خیابان شهرداری، هویت تاریخی آن پررنگ شود و در آینده به یک پیاده راه با توزیع و ساماندهی ترافیک تبدیل شود و در این راستا محیط پیرامونی امامزاده صالح نیز باید ساماندهی و تبدیل به یک مرکز اجتماعات مردمی و پاتوق شود. همچنین پایانه اتوبوس از این محدوده خارج و تبدیل به یک ایستگاه اتوبوس می شود.
او با بیان اینکه این طرح در حال تهیه است و تلاش می شود که تا پایان نیمه اول سال انجام شود، ادامه داد: چهار پلاک تملک نشده باقی مانده که در اعتبارات سال ۱۳۹۹  دیده شده است. شهرداری منطقه یک تلاش می کند فضای پیرامونی امامزاده صالح (ع) را در قالب توسعه آستان یا در قالب ایجاد یک پلازای شهری به محلی برای حضور، گفتمان، آرامش و گذراندن اوقات فراغت مردم و تبادل و تضارب آرای آنان تبدیل کند. از آنجا که این محدوده محل حضور و تردد زائر، توریست خارجی، سفیر و مردم ساکن منطقه است، این طرح می تواند تاثیرات مثبت زیادی در زمینه های مختلف ایجاد کند.  
موسوی با بیان اینکه شهرداری منطقه یک با توسعه صحن که مدنظر تولیت آستان است مخالف نیست، افزود: شهرداری منطقه در نظر دارد که مابقی حریم آستان تبدیل به محل حضور مردم شود. این حضور می تواند با ایجاد یک فضای طبیعی سبز، حرکت آب و ارائه خدمات اولیه به مردم همراه شود تا میدان تجریش از این حالت به هم ریخته و نابسمانی عبور کند.
خبرنگار: علی سی پی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =