‍  ارتقای فرهنگ ترافیکی در منطقه یک با اجرای رویدادهای هفته حمل و نقل و ایمنی

همزمان با ۷ اردیبهشت ماه که به‌عنوان روز "ایمنی حمل و نقل" نامگذاری شده است، رویدادهای ویژه ترافیکی تا ۱۰ اردیبهشت در شهرداری منطقه یک برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهردای منطقه یک تهران، علیرضا اسفراینی‌نژاد سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک در این باره گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شهرداری تهران، اهداف اصلی این رویداد ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل همگانی، رعایت ایمنی در سفرهای درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهادهای مردمی و نیز توجه ویژه به موتورسیکلت‌سواران، عابرین پیاده و… اعلام شده است.

او تأکید کرد: راهبرد ایمنی، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و البته همراهی شهروندان است بنابراین، تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس راهور، معاونت اجتماعی فرهنگی ، آموزش و پرورش، مسؤولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی رسانه‌ها نیاز است در کنار هم برای مقابله با تلفات ناشی از حوادث ترافیکی چاره‌اندیشی کنند.

به گفته معاون شهردار منطقه یک، رویداد «ایمنی حمل و نقل» در نظر دارد توجه شهروندان به‌خصوص اقشار در معرض خطر تصادفات مانند کودکان، افراد مسن، دوچرخه‌سواران، موتورسواران و…، همچنین مدیران شهری، متولیان حوزه حمل و نقل و ایمنی، کاربران و فعالان فضای مجازی و سازمان‌های مردم ‎نهاد را به موضوع مهم رعایت مقررات ایمنی در خیابان‌ها و معابر پایتخت جلب کند.

اسفراینی نژاد با اشاره به اینکه این برنامه از ۴ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های آموزشی، ایمنی تردد در خیابان ویژه دانش‌آموزان، اجرای برنامه‌های مشارکتی با سازمان‌های مردم‌نهاد از جمله جشنواره ی کودک، ایمنی "حمل ونقل" با مشارکت ناحیه سه و هفت، مسابقه ی عکاسی، موتورسواری و ایمنی حمل و نقل و مسابقه ی نقاشی، برگزاری کارگاههای آموزشی در مدارس و سرای محلات، آموزش، مانور آتشنشانی و ارائه خدمات سلامت محور با مشارکت اداره ی سلامت برای رانندگان تاکسی و اتوبوس، تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای از جمله اکران پوستر رویداد در ساختمان‌های شهرداری منطقه یک، نواحی، پارک‌های آموزش ترافیک، سازه‌های تبلیغاتی و... و انتشار اخبار از رویدادهای از جمله فعالیت‌هایی است که طی یک هفته انجام می‌شود.

انتهای پیام/

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 53314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =