نرخ نهایی بلیت مترو  پرند تا هفته‌ آینده اعلام خواهد شد/ تاکید برافزایش سرعت قطارها

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بهای بلیت مترو تهران- پرند گفت: بهای بلیت مترو این مسیر باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود؛ احتمالاً بهای بلیت مترو پرند ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به همراه مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از مسیر متروی تهران- پرند بازدید کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه  خط مترو پرند توسط رئیس جمهور افتتاح شد شبکه مترو تهران ۳۰ کیلومتر افزایش یافت و بر همین اساس لازم دیدیم که بازدیدی از مسیر و ایستگاه به بهره‌برداری رسیده، داشته باشیم.

تشکری هاشمی با اشاره به هدف این بازدید خاطرنشان کرد: قرار بر این شد در خلال بازدید از ایستگاه‌ مترو پرند مسائل و مشکلات این خط مشاهده شود؛ با احداث این خط اتفاقات خوبی رخ داده و در بستر آن یک شهر حومه‌ای با ریل به تهران متصل  شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته حدود ۲۰ کیلومتر خط مترو تا فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره برداری رسیده بود، اظهار کرد: خوشبختانه سرویس مطمئنی فراهم شده و در این بازدید مردم  تقاضا داشتند تا سرفاصله‌ها کاهش یابد و از آنجایی که  شهر پرند شهر خوابگاهی محسوب می‌شود و کسب کار افراد در تهران است و باید در ابتدای ساعت اداری به تهران بیایند، ضرورت دارد تا ساعت کار مترو زودتر آغاز شود.

وی گفت: اولین حرکت مترو پرند ساعت ۶ صبح به سمت پرند و ساعت ۷ صبح به سمت تهران انجام می‌شود و عده ای از شهروندان تقاضا داشتند تا این سفرها زودتر آغاز شود و این موضوع نیز تقاضای درستی است؛ چراکه یک ساعت زمان می‌برد و شاید بسیاری از افراد در ساعت مقرر به محل کار خود نرسند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه درحال حاضر سرفاصله مترو ۲ ساعت است، یادآور شد:  با توجه به اینکه خط مترو پرند جنبه آزمایشی دارد؛ باید در آینده‌ای نزدیک با رفع کاستی‌ها شاهد این باشیم که سرفاصله مترو کاهش یابد و زمان آغاز به کار آن نیز زودتر شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واگن های جدید تصریح کرد: پیشنهاد ما این بوده که در خریدهای آتی برای خط پرند واگن ویژه‌ای سفارش داده شود؛ چراکه مسیر سفر ۵۵ دقیقه است و مسافران این خط باید این مدت در قطار باشند و طی مسیر به صورت ایستاده سختی‌های بسیاری دارد؛ لذا باید در خرید ۷۹۱ واگن به سوی خرید واگن‌هایی با تعداد صندلی زیاد حرکت کنیم.

اعلام نرخ نهایی بلیط مترو تهران- پرند در هفته آینده/ سرعت قطارها باید افزایش پیدا کند

وی با تأکید بر اینکه باید سرعت قطارها افزایش یابد، بیان کرد: این قطارها درحال حاضر ۸۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت دارند و باید سرعت آنها متناسب با مسائل فنی افزایش یابد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه قطار خط پرند باید دوره آزمایشی خود را پشت سر بگذارد و نواقص آن رفع شود، گفت: از نظر بنده این اقدام به زودی انجام خواهد شد؛ با توجه به اینکه این خط برون شهری است سرفاصله ۳۰ دقیقه منطقی خواهد بود و با ورود واگن‌های جدید نواقص آن مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نواقص مترو پرند جزئی است، یادآور شد: این نواقص حتماً در خلال بهره‌برداری کامل مترو رفع خواهند شد؛ درحال حاضر رفت و بر گشت در یک خط انجام می‌شود  اما با تثبیت پست برق و احداث خط دوم که درحال انجام است، مشکلات در زمان کوتاه حل می‌شود.

تشکری هاشمی درباره بهای بلیت مترو پرند گفت: بهای بلیت مترو پرند باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود و احتمالا بهای بلیت مترو پرند حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان خواهد بود؛ این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد و سعی می‌کنیم تا نهایت یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب  خواهد شد.

مسعود درستی مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه زیرساخت‌ها باید مناسب باشد تا بتواند ۱۲۰ کیلومتر را تحمل کند، گفت: یک رام قطار در مسیر مترو تهران- پرند تردد می‌می کند که این قطار ۱۴ حرکت دارد.

وی ادامه داد: روزانه هفت حرکت از تهران و هفت حرکت از پرند انجام می‌شود که اولین حرکت ساعت ۶ صبح از پرند به سمت تهران است.

انتهای پیام/

۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 46192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =