دلیل آلودگی هوای شهرهای بزرگ سوخت مازوت نیست؛ مازوت تشدیدکننده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تهران در حال حاضر مازوت‌سوزی ندارد؛ هرچند برخی نیروگاه‌ها در شرایط ناترازی گاز مجوز مازوت‌سوزی دارند.

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به تذکرات اخیر یکی از اعضای شورای شهر تهران درخصوص مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها اظهار کرد: ایشان به صورت کلی اعلام کرده بود که برخی نیروگاه‌ها مازوت‌سوزی داشته‌اند و منظور این عضو شورا، نیروگاه‌های تهران نبود و برداشت ما نیز همین است.

وی با تأکید بر اینکه تهران در حال حاضر مازوت‌سوزی ندارد، خاطرنشان کرد: برخی نیروگاه‌ها در شرایط ناترازی گاز مجوز مازوت‌سوزی دارند که البته هنوز سرمای هوا به وضعیتی نرسیده که نیاز به سوخت مازوت احساس شود.

دلیل آلودگی هوای شهرهای بزرگ سوخت مازوت نیست؛ مازوت تشدیدکننده است

شریعتی ادامه داد: مسئله مورد اهمیت دیگر این است که عمده آلودگی شهرهای بزرگ ارتباطی به سوخت مازوت ندارد و مازوت تنها تشدیدکننده آلودگی هواست.

وی مصرف بنزین، ناپایداری هوا و اصطکاک لاستیک خودروها را از دلایل آلودگی هوا خواند و افزود: استفاده از خودروهای کم‌مصرف و جایگزینی وسایل نقلیه با سوخت‌های پاک به جای سوخت‌های فسیلی در ناوگان حمل و نقل کشور می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه اقدامات بازدارنده لازم در قانون هوای پاک برای جلوگیری از مازوت‌سوزی پیش‌بینی شده است، یادآور شد: هم وظایف دستگاه‌های مرتبط در اجرای قانون هوای پاک و هم نهادهای نظارتی برای کنترل اجرای این قانون توسط دستگاه‌های مسئول تعیین شده است.

انتهای پیام/

۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 46794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =