نخستین جشنواره «طعم و دیگ طهران» در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود

نخستین جشنواره «طعم و دیگ طهران» با هدف احیای سنت‌ها از ۵ تا ۲۰ بهمن‌ماه در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ جشنواره «طعم و دیگ طهران» برای نخستین بار همراه با طبخ و تزیین انواع غذاها و آش‌های محلی به همت فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود.

این جشنواره با پخت انواع غذاهای محلی و سنتی همچون نان‌های محلی، حلواها، انواع خورشت و … هنر آشپزی زنان و مردان استان‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد.

احیای سنت طبخ، مصرف غذاهای بومی و محلی، پخت و مصرف غذای سنتی به روش درست، استفاده از مواد اولیه طبیعی در تهیه غذاها، آشنایی با توانایی و ظرفیت استان‌های مختلف و معرفی انواع غذاهای بومی از اهداف این جشنواره است.

در این رویداد که برای نخستین‌بار برگزار می‌شود بیش از ۱۲ استان شرکت خواهند داشت. در بخش نمایشگاهی این جشنواره نیز غرفه‌های متنوعی شامل نمایشگاه سوغات استان‌ها و صنایع دستی اقوام برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف ایران در نظر گرفته شده است.

همچنین در بخش میدانی، برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه کودک و نوجوان، شهربازی کودکان، موسیقی اقوام، نمایش‌های میدانی، نمایشگاه و کارگاه‌های هنری، مسابقه و برنامه‌های تفریحی طراحی شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند از ۵ تا ۲۰ بهمن‌ماه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ به نشانی فرهنگسرای اشراق، انتهای خیابان جشنواره، خیابان جعفرپناه مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۳۵۴۷۳۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 48651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =