همایش بانوان نامدار در فرهنگ و ادب معاصر برگزار می‌شود

فرهنگسرای فردوس با مشارکت انجمن دوستداران سیمین و جلال در دومین گردهمایی «صد سال ادب فارسی»، همایش «بانوان نامدار در فرهنگ و ادب معاصر» را در سالگرد وفات دکتر سیمین دانشور برگزار می‌کند.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ همایش «بانوان نامدار در فرهنگ و ادب معاصر» با مشارکت انجمن دوستداران سیمین و جلال، به مناسبت سالگرد درگذشت سیمین دانشور، روز پنجشنبه، هفدهم اسفند ۱۴۰۲، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در فرهنگسرای فردوس برگزار خواهد شد.

در همایش «بانوان نامدار در فرهنگ و ادب معاصر»، بهرام پروین گنابادی به عنوان مجری- سخنران و محمدحسین دانایی، هرمز رحیمیان، مینا عبداللهی، حبیب‌الله مهرجو و سیمین یاوری به عنوان سخنرانان همایش در خصوص تعدادی از بانوان تأثیرگذار در فرهنگ و ادب معاصر از جمله توران پیرهادی، زهرا خانلری، پروین اعتصامی، فروغ فرخزاد، فاطمه سیاح، سیمین دانشور و ... سخن خواهند گفت.

سیمین دانشور، داستان‌نویس و مترجم، نخستین زن ایرانی است که به شکل حرفه‌ای در زبان فارسی داستان نوشت. مهم‌ترین اثر او، رمان «سووشون» است که نثری ساده دارد و به زبان‌های متعددی ترجمه شده است. او سال ۱۳۲۸، دکترای خود را در رشته‌ی‌ ادبیات فارسی از دانشگاه تهران اخذ کرد. دکتر سیمین دانشور، ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ در سن نودسالگی پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.

انجمن دوستداران سیمین و جلال، یک نهاد غیر دولتی و غیر سیاسی است که سال ۱۳۹۳ به همت تعدادی از بازماندگان خانواده جلال آل احمد تأسیس شده و هدف اصلی آن، بزرگداشت خالقان ادب و هنر ایران است.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای فردوس، واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از خیابان شهید سلیمی جهرمی، کتابخانه فردوس مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی ferdos.farhangsara در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرید.

انتهای پیام/

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 50887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =