شهردار تهران: در روزهای کرونا باید به فکر معیشت مردم بود

شهردار تهران گفت: تلاش می کنیم در بودجه ۱۴۰۰ انعطاف بیشتری داشته باشیم و به اقتصاد محلی و توانمندی محلی هم توجه کنیم .جمعه بازار پروانه یکی از این موارد است که کسی برنامه ریزی دولتی و حکومتی برای آن نکرده است.

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم آیین بازگشایی جمعه بازار پروانه با یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: به یاد دارم ایشان و آقای خرم - وزیر راه وقت - در زلزله بم تلاش های فراوانی برای نجات مصدومان داشتند. من آن روزها در سالن فرودگاه کارهای اعزام مجروحین  به مراکز درمانی را انجام می دادم.

او در ادامه گفت: تپه های عباس آباد جای بسیار مهمی است و زنده یاد بهنام اتابکی نقش زیادی در ساماندهی این مجموعه داشت و اگر آن گروه منسجم در آن دوره عمل نمی کرد و پشتیبانی نمی شد خیلی از این اتفاقات خوب نمی افتاد.

حناچی با اشاره به شرایط شیوع کرونا در کشور گفت: در این دوران اقتصاد آنها که روزمزد بودند تحت تاثیر قرار گرفته و در بودجه ۱۴۰۰ به این موضوع توجه کرده ایم که  طبق آمار این بحران اقتصادی ۳۰درصد جمعیت شاغلان را در بر می گیرد و شهرداری هم نسبت به این موضوع حساسیت خواهد داشت. بنابراین تلاش می کنیم در بودجه ۱۴۰۰ انعطاف بیشتری داشته باشیم و به اقتصاد محلی و توانمندی محلی هم توجه کنیم .جمعه بازار پروانه یکی از این موارد است که کسی برنامه ریزی دولتی و حکومتی برای آن نکرده است.

او در ادامه گفت: شاید یک نیاز  بود و مردم بخشی از  اوقات فراغت شان را در این بازار پر می کردند . این بازار با ظرفیت هایی شکل گرفته بود که خیلی مورد استفاده نبودند. .

حناجی به تعطیلی پاساژ پروانه اشاره کرد و گفت: شرایط کرونایی در این اتفاق تاثیر داشت از سوئی اگر می خواستیم پارکینگ پروانه را به پلاسکو اختصاص دهیم باید مقاوم سازی می شد. توافقی که برای مقاوم سازی پارکینگ پروانه صورت گرفت و با توجه به شرایط کرونایی فضای سربسته با تراکم زیاد نمی توانستیم داشته باشیم. چند نقطه به صاحبان این کسب و کارها پیشنهاد شد اما در نهایت تپه های عباس آباد مورد قبول واقع شد در حالی که در تهران خیلی نقاط این را ظرفیت را دارند و امیدوارم  شرایط کرونایی تمام می شود.

او ادامه داد: خیابان لشکر آباد اهواز یکی از جاذبه های  گردشگری این شهر شده است در حالی که در زمان جنگ آنقدر ناامن بود که کسی جرآت نداشت آنجا برود. این نگاه یعنی توانمند سازی از طریق اقتصاد که هنر کم عارضه و پر بازده است و می تواند به اقتصاد کشور هم کمک کند.

شهردار تهران در پایان گفت: در جمعه بازار هم نگاه هم همین است ، نقاط دیگری در تهران در شرایط غیر کرونایی می تواند دوباره  مورد  استفاده قرار گیرد.

در پایان  مراسم پیروز حناچی شهردار تهران به همراه تعدادی از معاونان شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر از جمعه بازار پروانه بازدید کردند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 7721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =