۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 8149

اختتامیه خشت طلایی/۲۰

ربیعی: مدیریت بتنی به مدیریت اجتماعی تبدیل شد

آرامش مهم ترین نیاز شهرهای تحریم زده و کرونا زده ایران است
ربیعی: مدیریت بتنی به مدیریت اجتماعی تبدیل شد

شهر: سخنگوی دولت پیشنهاد کرد که در مطالعات میان رشته ای در مورد آرامش مردم در شهرها پژوهش هایی انجام شود چراکه به اعتقاد او شهروندان در شهرهای تحریم زده و کرونا زده امروز ایران نیاز به آرامش دارند و مهم ترین دغدغه شهری امروز آرامش است.

به گزارش خبرنگار شهر، علی ربیعی، سخنگوی دولت در آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران که عصر سه شنبه ۷ بهمن در برج میلاد تهران برگزار شد، با بیان اینکه قصد ندارد متنی برای سخنرانی در این جشنواره داشته باشد و تنها سوالات و خواسته های ذهنی خود به عنوان شهروند را مطرح می کند، گفت: در مسیر جشنواره به این فکر می کردم که چه بگویم و این سوال را برای خودم مطرح کردم که از شهر چه می خواهم.  اولین پاسخی که بدون هیچ درنگی به ذهنم رسید این بود که حالم خوب نیست و آرامش می خواهم. صدای مته زیاد می شنوم، روزنامه ها جیغ می کشند، رسانه ها دائم در حال تهمت زدن هستند و در سنگینی ترافیک و پیچیدن آدم ها جلوی هم بیشتر حالم گرفته می شود.
او گفت که از طعنه زدن های خیابان انقلاب که دلم می خواهد گاهی آنجا قدم بزنم،کتاب ببینم و آشی بخورم و بی اعتنایی آدم ها به هم خسته شدیم.
سخنگوی دولت ادامه داد: فکر کردم به عنوان کسی که در شهر زندگی می کند بگویم از زندگی شهری دل خوش می خواهم. آدم های سایه سار، ساختار سایه سار و نظام سایه سار می خواهم.
او با اشاره به اینکه ساختمان هایی که مثل جیغ می مانند مانند کارتن های دی جی مون هستند، بیان کرد: از این فرصت استفاده می کنم که بگویم به تعبیری انسان سعادتمند و دل خوش اصلی ترین چالش ما در شهر بزرگ است. شهر مهربان و آدم های مهربان و آدم های سایه سار مهم ترین مساله در شهرهاست. از مدیریت درآمد و گردش اقتصاد شهر مهم تر این است که مردم چطور راحت زندگی کنند. این موضوع  به شهرداری بازنمی گردد. شهرداری ساختارهای قوی دارد.
او ادامه داد: نه اینکه پیروز حناچی دوست من بوده بلکه در مدت مدیریت او بر شهر، مدیریت بتنی شهر به مدیریت اجتماعی تبدیل شده است و شهرداری سالم داریم. اما اگر بخواهیم یادگاری در شهرها بگذاریم و جایزه خشت طلایی را الگویی قرار دهیم نکته مهم این است که  مجموعه همه کسانی که در شهر هستند چطور می توانند راحت تر زندگی کنند.
ربیعی گفت: پیچیدگی این مساله را درک می کنم. ساعت های  زیاد در ترافیک هستیم، تأمین آب سالم، تأمین انرژی، اموزش و بهداشت مساله است اما مهم است که بدانیم شهر با اوقات فراغت ما چه می کند.
او به موضوع مسکن شهری اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی وارد سومین فاز شده است. حاشینه نشین ها به شهر آمده اند و نسل سوم حاشیه نشین از روستا وارد می شوند. اما نه آپارتمان نشین ها و نه حاشیه نشین ها دل خوش ندارند. اینها مسائل مهمی است.
سخنگوی دولت گفت: باید در یک مطالعات میان رشته ای  این موضوعات را جهت دهی کنیم تا چشم نوازی کند. نوع ارتباطات و تعاملات نیز مهم است. باید وضعیتی به وجود بیاید که در شهرها زندگی آرامی داشته باشیم. تکنولوژی های ارتباطی می تواند کمک کند. پژوهش هم کمک نکرده که این موضوعات را در زندگی شهری دنبال کنیم. جامعه تحریم زده و شهرهای کرونا زده، مردم را بیش از هر زمان دیگری نیازمند شهر آرام کرده و تهرانی ها بیش از هر زمان دیگری به این امر نیاز دارند.
ربیعی گفت: پژوهش نحوه زندگی آرام در شهر مربوط به هیچ رشته ای نیست و نیاز است مطالعات میان رشته ای انجام شود. شهر بی نظریه و زندگی بی نظریه کار را سخت تر کرده است.

۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 8149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =