جزییات اوراق مشارکت منتشر شده از سوی شهردار تهران

شهر: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده و بانک مرکزی با انتشار ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر اوراق از سوی شهرداری تهران موافقت کرده است.

به گزارش شهر، آنطور که عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفته است؛ از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹، پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ارواق مشارکت از سوی شهرداری تهران منتشر شده و برخی وصول و برخی دیگر در مرحله اجرایی هستند.

رقم اوراقی که منتشر و وصول شده چیزی در حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که همه این مبلغ برای توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شده است. به گفته معاون شهردار تهران «۲ هزار و ۳۰۰  میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر در حال دریافت است و در خرداد امسال وصول می شود.»

اوراق مشارکت یکی از مهم‌ترین منابع مالی شهرداری‌ها و البته سالم‌ترین آنها بعد از درآمدهای حاصل از عوارض شهری است. در بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت دولت و شهرداری سهم مساوی دارند یعنی؛ ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد هم شهرداری.

بر اساس آمار، در سال ۱۳۹۶، ۷۰۰ میلیون تومان اوراق مشارکت اسلامی با عاملیت بانک شهر، سال ۱۳۹۷، یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان با عاملیت بانک صنعت و معدن و در سال ۱۳۹۸ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده است. 

سال  مبلغ  بانک عامل وضعیت
۱۳۹۶ ۷۰۰ میلیارد تومان بانک شهر منتشر شده
۱۳۹۷ ۳۹۰ میلیارد تومان بانک صنعت و معدن منتشر شده
۱۳۹۷ ۹۱۰ میلیارد تومان بانک آینده  منتشر شده
۱۳۹۸ ۱۰۰۰ میلیارد تومان بانک رفاه کارگران منتشر شده
۱۳۹۸ ۵۰۰ میلیارد تومان بانک رفاه کارگران منتشر شده
۱۳۹۹ ۴۵۰ میلیارد تومان مجوز از بانک مرکزی دریافت شده
۱۳۹۹ ۱۸۵۰ میلیارد تومان - مجوز از بانک مرکزی دریافت شده
۱۳۹۹ ۳۰۰ میلیارد تومان - موافقت بانک مرکزی 

پیشتر سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهرا گفته بود: «۱۸۵۹ میلیارد تومان از اوراق مشارکت ۱۳۹۹ برای مترو تهران و ۴۵۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی‌ با عاملیت بانک شهر نهایی شده است.

همچنین تلاش می‌شود که ۳۰۰ میلیارد تومان برای واگن تهران دریافت شود. در مجموع ۲۶۰۰ میلیارد تومان ‌می‌تواند تمامی اهداف مدیریت شهری در مترو و اتوبوسرانی تأمین کند.

امید است که این اقدامات تأثیر مثبتی در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رفع خطر از شهروندان داشته باشد.» 

۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 10706

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =