دولت باید سهم ۵۰ درصدی از هزینه تردد شهروندان با وسایل حمل و نقل عمومی را پرداخت کند

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید ۵۰ درصد سهم بلیت شهروندان از تردد با وسایل حمل و نقل عمومی را پرداخت کند که امیدواریم در زمان تدوین بوجه‌های سنواتی با کمک گرفتن از کارشناسان مالی شهرداری در کمیته‌های تخصصی بتوانیم این معضل را برطرف کنیم.

علی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به نقش شهرداری تهران در توسعه مسکن اظهار کرد: شهرداری املاک زیادی دارد، مسئول توسعه و عمران شهر است، پهنه‌ها را به خوبی می‌شناسد و با مخاطرات زیست محیطی از جهات آلودگی هوا، گسل‌ها و مناطق حادثه‌خیز آشناست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرداری با توجه به برخورداری از زیرساخت ها برای توسعه شهر، یک سازمان بی‌بدیل برای توسعه مسکن به شمار می‌رود که می‌تواند با کمک بخش خصوصی و مشارکت مردم در توسعه ساخت مسکن در شهر اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشد.

وی در خصوص سهم دولت در اداره پایتخت یادآور شد: این موضوع، مسئله اختلافی طولانی مدت بین دولت‌ها و شهرداری است؛ به‌گونه‌ای که دولت‌ها به دلیل محدودیت منابع مالی، سهم خود را در اداره تهران ایفا نمی‌کنند.

یزدی‌خواه با اشاره به ساختار سیاسی تهران و تمرکز تشکیلات دولتی در پایتخت گفت: با توجه به این ساختار، شهرداری ناچار است با امکانات خود، زیرساخت‌ها را فراهم کند. 

وی، مترو را یکی از مسائل ویژه و چالش‌برانگیز پایتخت دانست و افزود: دولت باید ۵۰ درصد سهم بلیت شهروندان از تردد با وسایل حمل و نقل عمومی را پرداخت کند که متأسفانه این سهم را نمی پردازد و صد در صد این بار بر دوش شهرداری تهران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری از حل و فصل این اختلاف کهنه و تکراری بین شهرداری و دولت‌ها خاطرنشان کرد: امید است که در زمان تدوین بوجه‌های سنواتی با کمک گرفتن از کارشناسان مالی شهرداری در کمیته‌های تخصصی بتوانیم این معضل را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 24907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =