طراحی فاز مقدماتی تونل جاویدالاثر متوسلیان نهایی شد/ ۲۰ هزار میلیارد تومان هزینه ساخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از نهایی شدن طرح فاز مقدماتی تونل جاویدالاثر متوسلیان خبر داد.

عباس شعبانی در گفت و گو با خبرنگار شهر گفت: یکی از مهمترین پروژه های شهری در این دوره مدیریت شهری، امتداد بزرگراه شهید صیاد شیرازی است که به صورت یک تونل شهری اجرا می شود.

وی با بیان اینکه طرح فاز مقدماتی تونل جاویدالاثر متوسلیان نهایی شده است، افزود: طول این تونل ۹ کیلومتر است که از میدان سپاه شروع شده و تا بزرگراه آزادگان نیز کشیده می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره شیوه اجرای این پروژه ادامه داد: با توجه به اینکه در مسیر این تونل شهری بافت فرسوده مسکونی و مجلس شورای اسلامی قرار دارد که تونل از زیر این قسمت ها می گذرد، اجرای آن به صورت یک تونل دو طبقه یا در کنار هم -به عنوان فاز دوم این طرح- در دست بررسی است تا بهترین طراحی که خطر کمتری برای بافت فرسوده این محدوده داشته باشد، اجرا شود.

وی بیان کرد: هزینه ساخت این تونل در بودجه مصوب شهرداری تهران به صورت مشارکتی دیده شده است.

شعبانی با بیان اینکه در حال حاضر دو سرمایه گذار برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده اند، یادآور شد: هزینه ساخت تونل جاویدالاثر متوسلیان ۲۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی درباره شیوه مشارکت و سرمایه گذاری در اجرای این پروژه تاکید کرد: نحوه این مشارکت مالی باید توسط معاونت مالی و اقتصاد شهری و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی تبیین شود.

انتهای پیام/

۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 27695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =