این جنگل یک آتلیه گلخانه‌ای دارد

پشت انبوهی از درختان کاج پناه گرفته و کمتر کسی متوجه‌اش می‌شود. جذابیت بصری‌اش آنقدر چشم را نوازش می‌کند که تبدیل به یک آتلیه عکاسی شده است.

به گزارش روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ عطا بخشایشی سعی کرده به جای یک گلخانه پلاستیکی، مجموعه‌ای متفاوت بسازد که به راحتی تخریب نشود به همین دلیل در ساخت آن، اتاق کاشت گل، اتاق کار، اتاق ویژه کارکنان، فضاهایی برای نشستن در داخل و بیرون مجموعه، همچنین فضاهایی برای چیدمان گیاهان در نظر گرفته است.

او ادبیات خوانده اما ۲۱ سالی می‌شود که در حوزه گل و گیاه فعالیت می‌کند، کارش را با علاقه شخصی شروع کرده است و از پیچیدن شاخه و دسته گل، چیدمان سبد گل و دیزاین ماشین عروس لذت می‌برده و بعد از چند سال تمرکزش را روی گیاه می‌گذارد و حالا گلخانه‌ تازه راه‌اندازی شده‌اش را پر از گیاهان جذاب کرده است.

فضای گلخانه پر از وسایلی است که بوی کهنگی می‌دهند، از دوچرخه ۳۰ ساله گرفته تا تلویزیون مبله قدیمی که بخشی از کتاب‌هایش را روی آن ردیف کرده است. کنار چیدمان کاکتوس‌های پیوندی و خاص، یک میز بزرگ با رواندازی از نقشه تهران قدیم گذاشته است تا محفلی برای دورهمی مشتری‌ها یا حتی بازدید کنندگان گلخانه‌اش باشد.

این جنگل یک آتلیه گلخانه‌ای دارد

گلخانه او محفلی برای دورهمی همه رده‌های سنی شده است از دهه ۸۰ گرفته تا جوانان قدیم دهه ۴۰ که بعد از گشتی در گلخانه و با دیدن اِلمان‌های قدیمی خاطرات گذشته‌شان زنده می‌شود و به وجد می‌آیند. این گلخانه حالا پاتوق برخی از جوانان قدیمی شده که هر روز بعد از پیاده روی، کمی روی سکوی فضای بیرون گلخانه می‌نشینند، قهوه‌ای می‌نوشند و از صدای پای آب حوض کوچکش لذت می‌برند.

بخشایش بخشی از گلخانه را به سفال‌های دست‌سازی اختصاص داده که به سفارش او در روستای کوچکی در تنکابن ساخته و از هر کدام فقط یک عدد تولید می‌شود. سفال‌های سرخ رنگی که گیاهان در آن آرام می‌گیرند.

او قبل از فروش محصولات، به مشتریان مشاوره می‌دهد و خدمات پس از فروش هم دارد. اگر گیاهی حالش دگرگون شود، توصیه‌های لازم را برای سرحال شدن گیاه ارائه می‌دهد. بارها پیش آمده که شب‌ها تا دیر وقت منتظر بماند تا خانواده‌هایی که برای بازدید به گلخانه آمده‌اند، عکس گرفتن‌هایشان تمام شود تا او بتواند کار را تعطیل کند.

بخشایش اسم گلخانه‌اش را ناربلا به معنا شکوفه تازه درآمده انار گذاشته است که البته زنان هخامنشی هم از آن برای آرایش موهایشان استفاده می‌کردند. حالا این گلخانه در بوستان طالقانی به محفلی برای گفت‌وگو، عرضه صنایع دستی با خاک سرخ و گیاهان سبز پررنگ و کم رنگ تبدیل شده است، مجموعه‌ای از اِلمان‌های زندگی.

این جنگل یک آتلیه گلخانه‌ای دارد

این جنگل یک آتلیه گلخانه‌ای دارد

انتهای پیام

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 37874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =