گزارشات اورهال اتوبوس ماهانه از سوی شهرداری ارائه می‌شود

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: هم شهرداری و هم آموزش و پرورش می‌توانند با استفاده از تجربیات سالیان اخیر، الگویی قابل اجرا و اثرگذار را برای مهرماه تعریف کنند.

علی اصغر قائمی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه طرح شناورسازی ساعت مدارس در مهرماه، اظهار کرد: با توجه به اینکه ممکن است سردرگمی هایی برای والدین ایجاد و شبکه حمل و نقل با پیچیدگی هایی همراه شود، چندان با اجرای این طرح موافق نیستم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز این طرح در کمیسیون حمل و نقل مطرح نشده است، یادآور شد: پیشنهادی از سوی شهرداری تهران مبنی بر شناورسازی ساعت کاری ادارات و مدارس هنوز ارائه نشده و موارد مطرح شده در حد گفت‌وگو و رایزنی است.

وی با تأکید بر اینکه تجربه ۲ دهه‌ای در مدیریت وضعیت در ابتدای مهرماه وجود دارد، خاطرنشان کرد: هم شهرداری و هم آموزش و پرورش می‌توانند با استفاده از تجربیات سالیان اخیر، الگویی قابل اجرا و اثرگذار را برای مهرماه تعریف کنند.

قائمی با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از والدین که بعضاً شاغل نیز هستند، ناچارند مساله سرویس مدارس فرزندان خود را دنبال کنند، گفت: اگر والدین شاغل ادارات دولتی باشند مکلف هستند در ساعت مشخصی در محل کار خود حضور داشته باشند و آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد. همین باعث می‌شود که برنامه‌ریزی در این زمینه سخت‌تر و نواقصی ایجاد شود که باید سعی کنیم این نواقص را به حداقل برسانیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت اورهال اتوبوس‌ها برای اضافه شدن به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، تصریح کرد: گزارشات در این خصوص هریک ماه یکبار از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارائه می‌شود و در آخرین گزارش، اعضای شورا بر تسریع در روند اورهال تأکید داشتند.

وی افزود: شهردار تهران نیز از تسریع روند اورهال خبر داده بود اما اینکه چه میزان خروجی در ابتدای مهرماه را شاهد باشیم، مشخص نیست و باید منتظر فرا رسیدن مهرماه باشیم.

گفتنی است در نخستین جلسه ستاد استقبال از مهر که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و رئیس پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، بهترین راهکار در زمینه کنترل ترافیک نیمه دوم سال را شناورسازی ساعات کار ادارات و مدارس عنوان کرده و گفته بود: تأثیر مثبت شناورسازی ساعات کار را در دوران کرونا و فصل تابستان به منظور کاهش مصرف برق، تجربه‌ کرده‌ایم و آن را بهترین راهکار برای مدیریت ترافیک می‌دانیم، لذا از دولت، تقاضا داریم که این تجربه موفق را برای نیمه دوم سال اجرایی کند.

بنابر گفته بهرامی و بر اساس نظرسنجی‌ها، بیش از ۷۴ درصد شهروندان از اجرای طرح شناورسازی ساعات کار رضایت دارند و حدود ۲۵ درصد که عمدتاً مادران شاغل هستند، از این طرح رضایت ندارند که با انجام اقداماتی، می‌شود نارضایتی آنها را برطرف کرد.

انتهای پیام/

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 40888

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =