برداشته شدن گام‌های موثرتر در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی با انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، انتخاب شهردار تهران از سوی رئیس‌جمهور به عنوان نماینده ویژه در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را تدبیری درست و در راستای تحقق مدیریت واحد شهری عنوان کرد.

احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در خصوص انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری نه تنها در تهران بلکه در کل کشور مدیریت واحد شهری است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: اگر یک مدیر واحد داشته باشیم و تمام نهادها با این مدیریت هماهنگ باشند، شاهد اثربخشی تصمیمات، پاسخگویی، شفافیت و رفع مشکلات ناشی از تقسیم کار بین دستگاه‌های مختلف بدون هماهنگی واحد در سالهای اخیر، خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه ابلاغ حکم از سوی رئیس‌جمهور برای انتخاب شهردار تهران به عنوان نماینده ویژه در راستای تحقق مدیریت واحد شهری است، تصریح کرد: این انتخاب، تدبیر بسیار درستی است؛ البته مسئولیت شهردار تهران با ابلاغ این حکم، سنگین‌تر خواهد شد.

صادقی ابراز امیدواری کرد که با ابلاغ حکم نمایندگی ویژه رئیس‌جمهور برای شهردار تهران، برای رفع آسیب‌های اجتماعی گام‌های مؤثرتری برداشته شود.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بایستی توانمندی تمام دستگاه‌های مرتبط برای رفع آسیب‌های اجتماعی، به کار گرفته شود، یادآور شد: امکانات و توانمندی‌های عدیده‌ای که در اختیار دستگاه‌هاست باید مورد استفاده قرار بگیرد و تنها به اختیارات شهرداری اکتفا نشود.

وی با اشاره به مسائل اولویت‌دار در حوزه آسیب‌های اجتماعی و انتظار شورای اسلامی شهر تهران برای پیگیری امور مرتبط با آن از سوی نماینده ویژه رئیس‌جمهور، تصریح کرد: اولویت ما ساماندهی معتادان متجاهر و کودکان کار است و ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی، تلاش برای کاهش و رفع این دو معضل را از مهمترین اقدامات مورد انتظار می‌دانیم.

گفتنی است هیات وزیران به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور تقویت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه و همکاری نهادهای مردمی و سایر نهادهای مرتبط با مدیریت آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی مفاسد اخلاقی معتادان به ویژه معتادان متجاهر کودکان کار و خیابان متکدیان و خانواده های آنها) در شهر تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران را طی زمان تصدی شهرداری به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور مدیریت آسیب‌های اجتماعی در پایتخت منصوب کرد.

انتهای پیام/

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 41273

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =