تست گرم ۴ دستگاه متروباس جدید در ماه مهر؛ پیش‌بینی بیشترین ترافیک در مناطق ۱، ۵ و ۶

نشست هماهنگی استقبال از ماه مهر باحضور مدیران ارشد حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ باتوجه به آغاز سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس و به منظور مدیریت یکپارچه ترافیک تهران در آغاز سال جدید تحصیلی، جلسه هماهنگی با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از جمله مجتبی شفیعی، رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای تهران، شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران، مهدی گلشنی مدیرعامل سازمان حمل و نقل عمومی و ترافیک شهرداری تهران و دیگر مسئولان در مرکز کنترل ترافیک تهران برگزار شد.

گلشنی در ابتدای این نشست گفت: به نظر می‌آید ترافیک اصلی تهران برای روز دوشنبه اتفاق می افتد؛ امیدوارم به کمک همدیگر بتوانیم یک‌ مهر خوب را آغاز کنیم و با تمهیدات پیش بینی شده شاهد کاهش ترافیک در زمان بازگشایی مدارس باشیم. 

علوی زاده نماینده سازمان تاکسیرانی گفت: احتمالا امروز ترافیکی مانند دوشنبه را تجربه نخواهیم کرد اما امروز نیز چهار پهنه اصلی تهران مورد بررسی قرار می‌گیرند. قرارداد تیپ سرویس مدارس هم امروز روی سامانه قرار می گیرد و آموزش و پرورش می تواند برای بستن قرارداد اولیا با سرویس مدارس بر اساس این تیپ اقدام کند. قرارداد مدارس استثنایی منعقد شده است. فعلا در سطح پایتخت مشکل ترافیکی وجود ندارد. 

علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در شرکت واحد اتوبوسرانی بعد از عملیات اربعین حسینی در خاک عراق و جاماندگان از تهران ما آماده استقبال از مهر شدیم. طبق برنامه ریزی صورت گرفته ما از امروز حداقل دو هزار و چهل و هفت دستگاه اتوبوس را در سطح شهر تهران شاغل جاری خواهیم داشت. بعد از ۵ سال از ۴ دستگاه اتوبوس متروباس خریداری شده تست گرم می کنیم که بعد از رفع نقص این چهار دستگاه در خدمت مردم باشد. در ۶ پهنه در سطح شهر تهران در قالب ۶ سامانه با تمام قوا خدمت رسانی می کنیم مضاف بر اینکه برای دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه علوم تحقیقات خط ویژه گذاشتیم. 

صوری مدیر مرکز کنترل ترافیک نیز ادامه داد: طبق روال سال‌های گذشته اولین معبری که درماه مهر ترافیک شده بزرگراه نواب است. وضعیت ترافیک در هفته اول مهر سال گذشته بر این اساس است که با توجه به تعطیلات هفته اول خیلی درگیر ترافیک نبوده است و عمده شلوغی ها مربوط به هفته دوم بوده است. سال گذشته مناطق ۵ و ۶ و ۱ بیشترین ازدحام ترافیک را داشتند. نقص فنی خودرو مثل سال قبل بیشترین نقش را در ترافیک داشته است. اما باتوجه به کم بودن بارندگی بعید است که امسال مانند سال پیش باران معابر را دچار ترافیک کند. بیشترین تصادفات سال گذشته در منطقه ۵،۲ و ۱۰ بوده است.

نماینده سازمان پایانه‌ها نیز عنوان کرد: فعلا نکته خاصی در معابر تهران نیست. از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۰ صبح هم راننده ای نیم تواند سند بار درون شهری را اخذ کند و این یک فرایند کنترل شده است. 

نماینده سازمان آتش نشانی در ادامه گفت: خوشبختانه امروز روز کم خطری بوده و تنها یک تصادف در محور بزرگراه فتح دیده شده است. 

نماینده امداد خودرو نیز در تشریح عملکرد نهاد مربوطه بیان کرد: ما برای ابتدای مهر ۴۹۲ ناوگان برای خدمت رسانی به مردم طی سه شیفت تدارک دیدیم. این ناوگان در ۳۲ نقطه از سطح اتوبان ها و شهر تهران با هماهنگی پلیس حضور دارند.

انتهای پیام/

۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
کد خبر: 42873

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =