از اجرای پروژه‌های شهری تا تکمیل تقاطعات/ مدیریت شهری به دنبال احیای سرمایه‌های تهران است

سرپرست و عضو هیات مدیره سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: در این دوره مدیریت شهری به دو فضای اصلی ورود کردیم؛ اول اجرای پروژه‌های شهری اعم از پل، تونل و دسترسی اصلاح تقاطعات و دوم موضوع آسفالت.

مهدی صداقتی سرپرست و عضو هیات مدیره سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اقدامات این سازمان در سال جاری گفت: ما در این دوره مدیریت شهری به دو فضای اصلی ورود کردیم؛ اول اجرای پروژه‌های شهری اعم از پل، تونل و دسترسی اصلاح تقاطعات و دوم موضوع آسفالت.

وی با بیان اینکه در حوزه اجرای پل‌ها اولویت اول را بر تکمیل پروژه‌های باقی مانده از دوره قبلی گذاشتیم؛ اظهار کرد: این اقدام به جهت این بود که مردم اگر در محلی زندگی می‌کنند که سالها تحت تاثیر پروژه‌های عمرانی است زودتر سامان بگیرد. ضمن اینکه این روزها علاوه بر اینکه پروژه‌های بر زمین مانده مردم را اذیت می‌کند، سرمایه شهر نیز یک گوشه معطل شده است. 

صداقتی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم پروژه‌های شهری را به دو دسته تقسیم کرده‌ایم؛ یکی پروژه‌های بزرگراهی و دیگری پروژه‌های تکمیل تقاطعات. پروژه‌های بزرگراهی مانند پروژه بروجردی، شوشتری و یادگار است که هر کدام به جهتی در دوره‌های قبلی نیمه کاره باقی مانده بود و ما تکمیل آنها را در دستور کار قرار دادیم. همچنین در دسته دوم، پروژه‌های تکمیل تقاطعات را شناسایی کردیم و دیدیم که ۹۸ تقاطع ناقص در سطح شهر تهران داریم. اصلاح این تقاطعات حدود ۷۳۰ کیلومتر مسافت اضافه مردم را کم می‌کند.

سرپرست و عضو هیات مدیره سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه بخش دیگری از برنامه را روی تکمیل تقاطعات گذاشتیم، عنوان کرد: طبق همین برنامه، ۱۱ تقاطع را سال گذشته تکمیل کردیم و ۱۸ تقاطع را طبق برنامه امسال باید تکمیل کنیم. همچنین همین تعداد تکمیل تقاطع نیز در برنامه سال ۱۴۰۳ جانمایی شده است تا اجرا و تکمیل کنیم. مطالعات عمرانی سال آینده نیز تکمیل شده است و وارد فاز اجرا برای انعقاد قراردادها شدیم. 

وی ادامه داد: به جهت اینکه بتوانیم در سال آینده پروژه های تکمیل تقاطع را تکمیل و بهره برداری کنیم، در همین ماه‌های باقی مانده از سال جاری کار را شروع می‌کنیم.

صداقتی با بیان اینکه در موضوع آسفالت‌ریزی نیز تا امروز مرز یک میلیون تن آسفالت را رد کرده‌ایم، عنوان کرد: این مقدار یعنی دو و نیم برابر حجم آسفالت ریزی در مدت مشابه سال گذشته. برنامه داریم که این عدد را تا پایان سال به یک و نیم میلیون تن برسانیم. البته باتوجه به اینکه فصل دوم سال از نظر آب و هوایی نیمه مناسبی برای آسفالت ریزی نیست به همین جهت ما دو سوم کار را در نیمه اول انجام دادیم. این موضوع نیز در شهر تهران ملموس بوده است. طبق دستور شهردار تهران ۲۵ درصد این آسفالت مربوط به معابر بزرگراهی و مابقی مربوط به معابر داخلی شهر است؛ ما امسال معابری را آسفالت می‌کنیم که مردمی که ۳۰ سال است در آنجا زندگی می‌کنند می‌گویند که ما رنگ آسفالت را ندیده‌ایم. 

عضو هیات مدیره سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: امید داریم که با رسیدن یه سقف هدف خود به یک رکورد مناسبی در آسفالت ریزی برسیم؛ به این جهت که این عدد آسایش بیشتری را برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 44000

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =