آخرین جزئیات آزادراه شهید شوشتری/ شهرداری تهران در تلاش برای تسهیل تردد شهروندان

تا پایان امسال ۹ کیلومتر اول پروژه شهید شوشتری به بهره برداری خواهد رسید؛ همچنین درباره ۶ کیلومتر باقی مانده ادامه مسیر از ورزشگاه تختی تا بزرگراه یاسینی مجوزهای مربوطه از سازمان محیط زیست در حال اخذ است و به محض اخذ مجوز این موضوع پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ پروژه بزرگراهی شهید شوشتری که از اوایل دهه ۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شده، در دوره ششم مدیریت شهری به پروژه آزادراهی تغییر وضعیت پیدا کرده است و ملاحظاتی از قبیل تعریض معبر و ملاحظات ایمنی و امنیتی متناسب با کاربری‌های مجاور نیز در دستورکار قرار دارد. این شریان مواصلاتی به عنوان یکی از کمربندهای جنوبی و شرقی تهران، بار ترافیکی بزرگراه بسیج و مناطق ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تهران را  به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد.

با افتتاح فاز نخست این آزادراه، بار ترافیکی بزرگراه آزادگان مسیر غرب به شرق و بلوار امام رضا پیش از ورود به بزرگراه بسیج، به بلوار هجرت بالاتر از ورزشگاه تختی و در ادامه ناحیه شمالی بزرگراه بسیج هدایت خواهد شد. همت و توجه مدیریت ششم شهری به تسهیل رفت و آمد شهروندان و کاهش بار ترافیکی پایتخت بوده است. از همین رو در این دو سال اخیر بیشترین بودجه را به این حوزه اختصاص داده است. آزادراه شهید شوشتری را یکی از کلان‌پروژه‌های دوره ششم مدیریت شهری ارزیابی کرد که در سنوات گذشته به واسطه گلوگاه‌هایی نظیر معارضین و تامین مالی مورد توجه قرار نگرفته بود. تاکید تیم مدیریت شهری بر اهمیت تکمیل و بهره‌برداری از فاز نخست این آزادراه تا پایان سال است.

با بهره‌برداری از این آزادراه علاوه بر تکمیل رینگ بیرونی شهر تهران، جریان ترانزیتی برون شهری بدون نیاز به عبور و مرور از معابر درون شهری شرق پایتخت برقرار شده و علاوه بر کاهش ترافیک بزرگراه‌های بسیج و شهید یاسینی، شـاهد صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش انتشار آلاینده‌ها خواهیم بود.

به گفته صداقتی، سرپرست و عضو هیات مدیره سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تا پایان امسال ۹ کیلومتر اول این پروژه به بهره برداری خواهد رسید. همچنین درباره ۶ کیلومتر باقی مانده ادامه مسیر از ورزشگاه تختی تا بزرگراه یاسینی مجوزهای مربوطه از سازمان محیط زیست در حال اخذ است و به محض اخذ مجوز این موضوع پیگیری خواهد شد.

به این منظور با مهدی صداقتی به گفتگو نشستیم. او درباره آخرین وضعیت پروژه آزادراه شهید شوشتری به خبرنگار شهر گفت: به همت همکارانم در سازمان املاک و مستغلات بخش مربوط به وزرشگاه تختی تحویل شهرداری تهران شده است. به این ترتیب کار اجرایی آزادراه شهید شوشتری شروع شده است.

وی ادامه داد: ورزشگاه تختی در بخش ابتدایی پروژه تقریبا یک کیلومتر پایانی فاز است. همچنین اجرای یک کیلومتر شروع فاز اول را هم مجددا به دست گرفتیم. پیمانکار مشغول به کار شده و برنامه بر این اساس است که فاز اول آزادراه شوشتری که از پل ثامن تا انتهای ورشگاه تختی کشیده شده است را تا پایان سال جاری تکمیل کنیم.

انتهای پیام/

۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 45100

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =