مسدودشدن میدان جی به مدت یک سال برای اجرای ادامه بزرگراه یادگار امام/ دسترسی شرق به شرق بزرگراه همدانی و پارک ارم خرداد بهره‌برداری می‌رسد

آیین بهره‌برداری از دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت و بازگشایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید نواب-شهید تندگویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ آیین بهره برداری از دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت و بازگشایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید نواب-شهید تندگویان صبح امروز -شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳- در قالب صد و بیست و دومین پویش امید و افتخار با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی معاون امور مناطق، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲، حمید جوانی شهردار منطقه ۳، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، سیدمحمد آقامیری رییس کمیته عمران شورای شهر تهران و علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران برگزار شد.

صداقتی در این مراسم با بیان اینکه امروز چهارمین بازگشایی و افتتاح را در سال جاری شاهد هستیم، گفت: این در حالی است که ما هفته گذشته سومین پروژه را بازگشایی کردیم. اجرای هر یک از فازهای پروژه نواب-تندگویان پیش نیاز اجرای فاز بعدی است و این رویکرد را در همه پروژه های عمرانی شهر داریم که به محض بازگشایی یک پروژه مسیر را برای مردم باز می‌کنیم.

وی ادامه داد: اجرای پروژه امروز یک سال زمان برد. موقعیت خاص این پروژه در بزرگراه چمران نیاز به هماهنگی کامل با پلیس راهور داشت.

صداقتی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که پروژه‌های سال ۱۴۰۳ به ۲۵ پروژه برسد. البته در خردادماه حداقل ۲ پروژه به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین گفت: با بهره برداری از پروژه چمران-همت حدود ۷ کیلومتر از مسیر مردم کم شده و بار ترافیکی معبرهای اطراف کاهش می‌یابد.
عبور حجم آسفالت‌ریزی از ۲۵۰ هزار تن در دو ماه اخیر
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه در محدوده پروژه هر کم و کسری که باشد برای افزایش کیفیت زندگی مردم حل و فصل می کنیم، گفت: بالغ بر ‌۲۰ تیم در سطح پایتخت مشغول آسفالت ریزی هستند. حجم آسفالت ریزی از ۲۵۰ هزار تن در دو ماه اخیر عبور کرده که نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. تلاش بر این است که در شش ماه اول سال حجم بیشتری از عدد وعده داده شده در حوزه آسفالت را محقق کنیم.

 
افتتاح خانه شهر ظرف شش ماه آینده
به گزارش خبرنگار شهر؛ هادی حق‌بین معاون فنی و عمران شهرداری تهران نیز در این مراسم، گفت: قطار خدمت مدیریت شهری شتاب گرفته است و این مسیر برگشت ناپذیر است. برنامه ریزی بسیار جامعی که از ابتدای این دوره در معاونت فنی و عمرانی پایه گذاری شد، به نحوی بود که همان مسیر شتاب بیشتری گرفت.

وی با بیان اینکه کلان پروژه اصلاح و تکمیل تقاطعات شهری از مهم‌ترین برنامه های معاونت فنی است، گفت: اغلب پروژه ها به جهت معارضین سخت متوقف مانده بودند و باعث تحمیل هزینه های اضافی به شهر شده بودند. این پروژه خاص به جهت موقعیت مهم در بزرگراه چمران و همت نقش فوق العاده ای داشت. با تدبیر سازمان مشاور پروژه به نحوی طراحی شد که با کمترین مشکل نقشه تکمیل شد.

حق بین با بیان اینکه ما صرفا در موضوع آزادراه و بزرگراه افتتاح نداریم، گفت: موضوع آسفالت هم کما فی السابق ادامه دارد. در سایر بخش های عمرانی شهر هم اتفاقات مهم در جریان است. یکی از پروژه های مهم پروژه خانه شهر است که ظرف شش ماه آینده آماده بهره برداری می شود. همین طور پارکینگ های متعددی در سطح شهر در حال اجراست که پارکینگ مینابی به زودی در منطقه ۱۵ افتتاح خواهد شد. ضمن اینکه اجرای پلازاهای شهری و شبکه آب های سطحی از دیگر برنامه های معاونت فنی و عمرانی است که امیدوارم توفیق تحقق این پروژه ها را داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار شهر، حق‌بین در حاشیه این رویداد گفت: برنامه ما این است که امسال ۲۵ تقاطع اصلاح بشود. تا امروز چهارمین تقاطع افتتاح شده است. تا یک ماه آینده مسیر شرق به شرق بزرگراه همدانی و دسترسی پارک ارم به مردم تحویل داده خواهد شد. فکر می کنم تا پایان این دوره حدودا ۶۰ تقاطع از ۹۸ تقاطع تحویل شهروندان خواهد شد.
حق بین در پاسخ به این سوال که آیا اعتباری برای اجرای تونل متوسلیان داده شده، گفت: اعتبار پروژه متوسلیان مشارکتی است و در فاز مطالعات اولیه است. این پروژه بسیار بزرگ است و موضوعات قراردادی آن پیچیده است. بزودی و در همین دوره فاز اجرایی آن آغاز می‌شود.

معاون شهردار تهران درباره مسدود شدن قسمتی از معبر در پروژه ادامه پروژه یادگار امام تصریح کرد: با برگزاری جلسه شورای تامین و بیان اهمیت موضوع برای تقاطع بزرگراه یادگار امام مجوز اخذ شد. عملیات اجرایی یک سال زمان می‌برد و میدان جی از بالا یک سال مسدود خواهد بود و مسیر جایگزین برای آن مشخص شده است.

وی در پایان تاکید کرد: پروژه شهید بروجردی رفع معارضین نقدی شده و تا پایان خرداد رفع معارض خواهد شد.

انتهای پیام/
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 54644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =