حمایت‌های دولت از اقدامات شهرداری در قاب روزنامه‌های امروز

 تعدادی از روزنامه‌های امروز  به بیان عملکرد دولت سیزدهم و رئیس جمهور فقید در حمایت از برنامه و اقدامات شهرداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار شهر؛ دولت سیزدهم از ابتدای روی کار آمدن شعار خدمت داشت. البته این اتفاق صرفا در کلام نماند و آیت الله رئیسی در قامت رئیس جمهور از هیچ اقدامی برای خدمت رسانی به مردم فروگذار نکرد. تلاش این رئیس جمهور شهید از گسترش تولید تا افزایش کیفیت سطح زندگی مردم در کارنامه او قابل مشاهده است. رئیسی از اقدامات شهرداری نیز حمایت کرد  و برای توسعه حمل و نقل عمومی که از جمله طرح های با اهمیت دوره ششم مدیریت شهری است با شهرداری تهران همکاری قابل توجهی داشت زیرا هدفش ارتقا سطح رفاه عمومی در جامعه بود.

 تعدادی از روزنامه های امروز _یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳_  مانند همشهری، جوان و کیهان به بیان عملکرد دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور فقید در حمایت از برنامه و اقدامات شهرداری در صفحات اول خود پرداختند.

روزنامه جوان با تیتر (جان دوباره حمل و نقل پایتخت با ۱۰ هزار اتوبوس) به قدردانی از عملکرد دولت سیزدهم پرداخت و نوشت: شهید آیت‌الله رئیسی در بحث حمایت‌های مالی از شهرداری تهران برای خرید اتوبوس‌های نو اهتمام ویژه‌ای داشتند، به گونه‌ای که در موضوع خرید ۲هزارو۵۰۰ اتوبوس از کشور چین در بخش ارزی و هماهنگی با بانک مرکزی آیت‌الله رئیسی اقدامات خاصی انجام دادند
امروز مردم چشم انتظار نتیجه این حمایت‌ها هستند، چراکه این مسئله باید برای همه مهم باشد و نه فقط دولت. چون در این صورت یکی سهمش را ادا می‌کند، اما دیگری نه. در این صورت نه‌تن‌ها نتیجه مثبتی را شاهد نیستیم که زحمات اشخاصی که پای کار بودند هم هدر می‌رود.

روزنامه کیهان نیز ذیل تیتر (جان تازه‌ای که رئیس‌جمهور شهید به حمل‌ونقل عمومی تهران بخشید) نوشت: شهید آیت‌الله رئیسی در سه سال اخیر، اقدامات بنیادینی را در عرصه مدیریت شهری رقم زد که قطعاً تا سالیان سال خیرات و برکات تصمیمات ایشان در تهران و سایر کلانشهرها ماندگار است. مدیران دوره‌های قبل دولتی در حالی دست رد به خواهش نمایندگان شهری چند میلیونی زدند که نظرسنجی‌ها نشان می‌داد کاهش آلودگی هوا و رفع مشکل ترافیک دو درخواست اول شهروندان تهرانی از مدیران است،‌ دو درخواستی که لازمه پاسخگویی به آنها توسعه حمل‌ونقل عمومی بود،‌ توسعه‌ای که بدون کمک دولت ابتر می‌ماند.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله رئیسی،‌ ایشان توجه ویژه‌ای به تهران داشت؛ به‌گونه‌ای که در مراسم افتتاح چند ایستگاه مترو و آغاز حفر مکانیزه خط ده مترو و افتتاح متروی پرند شخصاً حضور داشت و در این مراسم‌ها به موضوع توسعه حمل‌ونقل در تهران تاکید ویژه‌ای داشت؛ حتی در بازدیدی از خط متروی پرند، دستور پیگیری و سرعت در افتتاح این خط را صادر کرد که بلافاصله پس از سال‌ها این خط با دستور رئیس‌جمهور به افتتاح رسید و دغدغه و انتظار ۱۸ساله مردم پرند به تحقق پیوست. شهید آیت‌الله رئیسی در مراسم افتتاح ایستگاه متروی پرند از همه مسئولان و دست‌اندرکارانی که با تلاش برای اجرای این وعده، جلوه‌ای از صادق‌الوعد بودن دولت را به نمایش گذاشته و باعث خرسندی و ارتقای امید مردم شدند، قدردانی کرد، اما جای این سؤال نیز وجود دارد که آیا طرح‌ها و پروژه‌ها با تلاش جهادی و با روحیه بسیجی نمی‌توانست زودتر به سرانجام برسد که حالا با یک همت و توجه شهید جمهور این امر محقق شد؟
شهید رئیسی حمایت از شهرداری تهران برای اجرای طرح‌های بهبود وضعیت زندگی در تهران را سرعت داد؛ به‌گونه‌ای که با حمایت ویژه قرارداد خرید ۶۳۰ واگن مترو از چین که حدود پنج سال در محاق بود را به جریان انداخت و سعی کرد تا با هماهنگی با بانک مرکزی راهی برای توسعه حمل‌ونقل برقی در تهران ایجاد کند که همه این اقدامات به ثمر نشست و در حالی درخت خدماتش در حوزه مدیریت شهری به زودی به بار نشسته و میوه خواهد داد که رئیس‌جمهور شهید نمی‌تواند ثمره خدماتش را ببیند.

(میراث رئیس‌جمهور شهید برای پایتخت) تیتری بود که روزنامه همشهری با آن به بیان جزئیات حمایت دولت از شهرداری در ابعاد گوناگون پرداخت. در این  گزارش آمده است: سیاست‌های نادرست مدیران شهری و دولت گذشته عامل عمده چالش‌هایی است که امروز کلانشهری چون تهران با آنها دست‌به‌گریبان است. کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی، فرسودگی بافت‌های فرسوده، محدود شدن سبد خانوارها و... اهم مشکلات پایتخت‌نشینان است که دولت سیزدهم و مدیریت شهری ششم از طریق تعاملات خوبی که با هم داشتند، تلاش کردند تا بخش قابل توجهی از این مسائل را حل کنند.

اتصال جنوب و غرب با خط ۱۱، مسکن‌سازی در جنوب تهران و کمک به سبد معیشتی خانوارها میان تیترهایی بود که در گزارش روزنامه همشهری درخصوص عملکرد شهید رییسی گوشه ای از خدمات ایشان را گوشزد می کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: تکمیل خطوط مترو تهران هم مورد تأکید رئیس‌جمهور شهید بود و مدیریت شهری بنا داشت با حضور سید ابراهیم رئیسی مراسم کلنگ‌زنی خط ۱۱مترو را در یکی از روزهای خرداد امسال برگزار کند. براساس طرح جامع ریلی تهران، خط ۱۱ باید تا پایان سال ۱۴۱۴تکمیل شود. این خط ۳۲کیلومتر طول و ۲۱ایستگاه دارد که در ۳فاز اجرایی می‌شود. این خط از سه‌راه تقی‌آباد (ورامین) شروع و به چیتگر ختم می‌شود و جنوب غرب تهران را به غرب متصل خواهد کرد. در واقع تکمیل و بهره‌برداری از خطوط ریلی سبب افزایش مسافران از ناوگان مترو و در نتیجه منجر به استفاده کمتر از خودروهای شخصی و کاهش آلودگی هوا و ترافیک می‌شود.

انتهای پیام/

۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 55057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =