در پی آتش‌سوزی گسترده در بازار آهن شادآباد تا کنون ۳ نفر جان باختند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده در چند باب انبار و مغازه چسب و لوله در بازار آهن شادآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیرامون حریق امروز اظهار کرد: ساعت ۱۴:۰۷ ظهر امروز، یک آتش‌سوزی گسترده در یکی از بازارچه‌های بازار آهن شادآباد تهران گزارش شد. این آتش‌سوزی که بخش زیادی از مغازه‌ها و انبارهای دو طبقه را درگیر کرده بود، موجب شعله‌ور شدن مقادیر زیادی مواد قابل اشتعال از جمله لوله‌ها، ظروف چسب و سایر مواد خطرناک شد. حجم زیادی از این مواد به آسمان فوران کرده و خطر انفجار نیز وجود داشت.

وی افزود: چندین خودرو، از جمله وانت و سواری، نیز در دل آتش گرفتار و شعله‌ور شدند. انبارهای موقتی که با مصالحی مانند سقف‌های شیروانی و داربست ساخته شده بودند، به گسترش آتش دامن زدند.

ملکی با اشاره به این موضوع که بر اساس گزارش‌های اولیه، ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه ۱۱ تانکر آب، چندین دستگاه فوماتیک، خودروهای تنفسی و بالابر از سوی شهرداری تهران به محل اعزام شده‌اند، گفت: خوشبختانه، بخش بزرگی از آتش‌سوزی تحت کنترل قرار گرفته و خطر سرایت آن به مناطق اطراف تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: تا این لحظه، گزارشی از مصدومان یا تلفات جانی دریافت نشده و عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد.

ساعت ۱۷:۳۰

۸۰ درصد حریق مهار شد

قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیرامون حریق بازار آهن شادآباد نیز اظهار کرد: آتش‌سوزی گسترده در مساحتی حدود ۱۰ هزار متر از مغازه‌ها رخ داده بود که بیشتر شامل مواد قابل اشتعال مانند نفت، چسب پلی‌کام، وسایل و تجهیزات ساختمانی و پلاستیکی بودند.

وی افزود: در این عملیات ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی و ۲۰۰ آتش‌نشان حضور دارند و از شش جهت عملیات مهار آتش در حال انجام است. تا این لحظه توانسته‌ایم حدود ۸۰ درصد حریق را تحت کنترل درآوریم و ۵۰ تانکر آبرسانی نیز در حال فعالیت هستند.

محمدی با اشاره به مشکلات ایمنی در محل حادثه اظهار داشت: متاسفانه در این منطقه اصول استاندارد ایمنی رعایت نشده است. پیش از این بارها به مغازه‌داران و مالکین اخطار داده شده بود، اما متأسفانه این هشدارها جدی گرفته نشده و امروز شاهد وقوع این حادثه هستیم.

آتش‌سوزی گسترده در بازار آهن شادآباد/ ۸۰ درصد حریق مهار شد

وی همچنین درباره انفجارهای متعدد در محل افزود: صدای انفجارهایی که شنیده می‌شود مربوط به کپسول‌های گاز و دبه‌های چسب هستند که هر از گاهی منفجر می‌شوند. این محل عملاً به انباری از مواد قابل اشتعال و چسب تبدیل شده بود. خوشبختانه نیروهای آتش‌نشانی توانسته‌اند از سرایت آتش به سایر مغازه‌ها جلوگیری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش همکارانم پیش‌بینی می‌شود تا یک ساعت دیگر حریق به‌طور کامل تحت کنترل قرار گیرد و عملیات لکه‌گیری انجام شود.

به گفته ملکی دقایقی قبل در حین عملیات جستجو آتش‌نشانان با پیکر سه نفر که دچار سوختگی شده بودند مواجه شدند که جان خود را از دست داده بودند.. افراد تحویل عوامل انتظامی و پزشکی قانونی شدند. 
عملیات جستجو ادامه دارد.

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: بی‌احتیاطی انسانی عامل این آتش‌سوزی بوده است.

ادامه دارد...

۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 60859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =