از اعتماد به کارشناسان درون سازمانی تا نبود نیاز به همکاری با وکلاء  

شهر: هم اکنون کلیه مدیران و مسئولان ادارات حقوقی مناطق ۲۲ گانه و شرکت ها و سازمانها و موسسات وابسته و تابعه شهرداری از نیروهای متخصص داخلی منصوب می‌شوند در حالی که در سالهای پیش از این، شاهد حضور وکلاء در پستهای حساس اداره کل و دیگر حوزه ها بوده ایم که این امر عدم رعایت موازین قانونی را به دنبال داشته است.

 سید امیر حسین شمس، مدیرکل حقوقی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، از ساماندهی نیروهای انسانی در اداره متبوعش از زمان مدیریتش بر این اداره خبر داد و افزود: از حدود ۲۵ ماه پیش که به عنوان مدیر کل حقوقی شهرداری تهران درحال خدمات رسانی هستم، اداره کل حقوقی با تمرکز بر شعار کارشناس محوری، موفق به جذب و ترغیب پرسنل متخصص حقوقی درونی شد و وابستگی این حوزه تخصصی  را از حضور وکلاء مرتفع کرد.

به گفته او؛ از آنجایی که گرفتن تصمیمات و تدابیر حوزه های قضایی و نظارتی میتواند به  شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در تامین حقوق شهروندی کمک موثر کند، مسلما این امر با حضور  نیرو های درون سازمانی متخصص و استفاده از توان داخلی با ایجاد روحیه خود باوری در بین کارشناسان، سبب شفافیت، رونق، توسعه و تسریع در امور جاری و جلوگیری از هزینه ها بابت تامین حق الوکاله ها در بودجه شهرداری شده است.

 در ادامه شمس  در تشریح حفظ حقوق عامه شهری بیان کرد: هر آنچه که به دست آمده است حاصل تلاش متخصصان پاکدست  نیروهای درون شهرداری تهران بوده و این مهم در نتیجه اتکا و اعتماد به نیروهای داخلی است. هم اکنون کلیه مدیران و مسئولان ادارات حقوقی مناطق ۲۲ گانه و شرکت ها و سازمان ها و موسسات وابسته و تابعه شهرداری از نیروهای متخصص داخلی انتخاب و منصوب می‌شوند در حالی که در سالهای پیش از این، شاهد حضور وکلاء در پست های حساس اداره کل و دیگر حوزه ها بوده ایم که این امر عدم رعایت موازین قانونی را به دنبال داشته است.

مشروح این گفت‌وگو در روزهای آینده منتشر می‌شود. 

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 9592

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =