استقرار نیروهای خدمات شهری در نقاط حساس منطقه یک

نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه یک با اعلام وضعیت بارشی سازمان هواشناسی، از شب گذشته به صورت آماده باش در نقاط حساس و آبگیر شمال تهران مستقر شدند.

حمید مهری سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار شهر  در خصوص آخرین اقدامات و تمهیدات برای بارش باران در این منطقه اظهار کرد: نیروهای خدمات شهری در نواحی دهگانه منطقه از شب گذشته با استقرار در نقاط آبگیر اقدام به پایش انهار، شبکه های زبالگیر کردند و همچنین ماشین آلات مورد نیاز مانند بابکت ها، پمپ های آب و... در سطح نواحی از نظر مکانیکی مورد بررسی و در صورت لزوم رفع نقص شدند.

وی افزود: با انجام مستمر لایروبی و پاکسازی انهار، در حال حاضر با بارش این نعمت الهی وضعیت معابر مناسب و آبگرفتگی که موجب ایجاد مشکل در تردد وسایل نقلیه و معابر بزرگراهی شود وجود نداشته و حرکت در جریان است.

مهری از رانندگان خواست سرعت مجاز و احتیاط لازم را داشته باشند و متوجه عبور عابرین پیاده نیز باشند و شهروندان نیز با مشاهده آبگرفتگی با شماره ۱۳۷ تماس حاصل کنند تا نیروهای مستقر سریع در محل حاضر و اقدام به رفع مشکل کنند.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک در خصوص آخرین وضعیت کوهستان های این منطقه نیز توضیح داد: از ساعت ۱۲ ظهر گشت های منطقه تذکرات لازم را به واحدهای تجاری و رستوران ها دادند و یک سری از این واحدها نسبت به جمع آوری اقدام کردند و واحدهایی که از جمع آوری استنکاف کردند نیز با کمک پلیس کوهستان به صورت جبری جمع آوری شدند.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه مشکلی در این باره گزارش نشده، بیان کرد: در کنار این اقدامات بنرهای هشدار دهنده و پیامک هشدار دهنده نیز برای ساکنین حومه رودخانه و نقاطی که خطر وقوع سیل در آن وجود دارد ارسال شده و برای این افراد پیش از این یک بانک اطلاعاتی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸
کد خبر: 34756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =