تأکید بر جایگاه حقوقی دیوان عدالت اداری؛ زاکانی: تعامل شهرداری و دیوان می‌تواند گره‌گشای مشکلات تهران باشد

شهردار تهران گفت تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری می‌تواند گره‌گشایی مشکلات تهران باشد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ بیست‌ویکمین نشست مشترک قُضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی شهرداری‌های کلانشهرهای ایران صبح امروز -۸مرداد ۱۴۰۲- در مجموعه برج میلاد تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست علیرضا زاکانی با تأکید بر جایگاه حقوقی دیوان عدالت اداری، گفت: دیوان مرجعی برای تظلم‌خواهی همه مردم مطابق قانون است. از جایی که شهرداری‌ها با زندگی مردم از قبل تولد تا پس از مرگ مرتبط هستند، احتمال دارد حجم شکایت‌های ارجاعی به دیوان در این حوزه بیشتر هم باشد.

وی افزود: بخشی از این شکایات ریشه در ناآگاهی مردم از حقوق خود دارد. برخی دیگر نیز وابسته به عملکرد نادرست شهرداری‌ها در خدمت رسانی به شهروندان است.

زاکانی در ادامه با اشاره به قانون جدید دیوان عدالت اداری اظهارداشت: قانون جدید دیوان ابداعات خوبی در خود دارد که در نتیجه آن مسئولیت‌پذیری نهادهای خدمتگزار مانند شهرداری‌ها افزایش پیدا می‌کند. اما اگر اقتضائات اجرایی شدن آن در نظر گرفته نشود، ممکن است چالش‌زا باشد. 

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات میان قضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی کلان‌شهرهای ایران گفت: در کشور ۲۰ کلانشهر با جمعیت عمدتاً بیش از یک میلیون نفر داریم. تعامل و پیوستگی میان قضات دیوان عدالت اداری و مجموعه کلان‌شهرهای ایران باعث گره‌گشایی از موضوعات مختلف شهری و تسری قواعد، قوانین و رویه‌های حقوقی مختلف به سایر شهرهای ایران و رضایت‌مندی هرچه بیشتر شهروندان می‌شود.

زاکانی در پایان تأکید کرد: شهر تهران با مشکلات بسیاری روبه‌روست. حل این مشکلات نیاز به ایجاد یک تحول جدی در مدیریت شهری دارد. از طرفی ایجاد هرگونه تحول با مقاومت‌های بسیاری در ساختار روبرو خواهد شد. برای رفع این چالش مجموعه دیوان عدالت اداری می‌تواند بسیار گره‌گشا باشد و به شهرداری تهران کمک کند.

انتهای پیام/

۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 40313

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =