پایان طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۶

با عنایت به تأکید شهردار تهران بر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، این طرح به صورت شبانه روزی و در دو شیفت روز و شب در کلونی‌های آسیب خیز منطقه اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶؛ سالاری پور شهردار این منطقه افزود: در راستای اجرای این طرح عوامل مرکز خدمات اجتماعی منطقه، شهرداران نواحی شش گانه، مدیران اجتماعی و فرهنگی و ... به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: در این طرح نسبت به ساماندهی و جمع آوری معتادین متجاهر، افراد بی خانمان، متکدیان، کودکان کار و خیابان در کلونی‌های آسیب خیز سطح منطقه اقدام و تاکنون تعداد ۲۹۲ نفر جمع آوری شدند.

شهردار منطقه ۱۶ افزود: بر طبق این آمار ۲۴۰ نفر معتاد متجاهر، ۱۷ نفر متکدی، ۲۳ نفر بی خانمان و ۱۲ نفر کودک کار و خیابان بودند که به مراکز ساماندهی ارجاع شدند.

سالاری پور در پایان خاطرنشان کرد: در راستای بهبود آسیب‌های اجتماعی می‌توان از طریق ارتقاء آگاهی افراد از مسائل اجتماعی و راهکارهای پیشگیری، ایجاد فرصت‌های شغلی و اقتصادی برای کاهش فقر و بیکاری، توسعه برنامه‌ها و خدمات اجتماعی برای حمایت از افراد آسیب‌پذیر، ترویج فرهنگ همبستگی و همکاری اجتماعی، توجه به بهبود سیستم آموزشی و آموزش مهارت‌های اجتماعی به جوانان، ارتقاء سطح بهره‌وری و عدالت اجتماعی، ارتقاء محیط‌های شهری و ایجاد فضاهای عمومی امن و سالم، تشویق به مشارکت اجتماعی و شفافیت در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی و توجه به ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی، وضعیت اجتماعی جوامع را بهبود بخشید.

انتهای پیام/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 52988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =