پروژه‌های توسعه محلی با نظر مردم اولویت‌بندی می‌شوند

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت: قرار است بودجه پروژه‌های توسعه محلی به طور کامل با نظر مردم تعیین شود؛ این پروژه‌ها خروجی جلسات قرار خدمت، تماس تلفنی مردم با سامانه ۱۳۷ پلاس، جلسات نخبگانی محلات و طرح رصد مناطق است که ابتدا غربال می‌شوند، زیرا ما پروژه‌هایی را به نظرخواهی مردم خواهیم گذاشت که اطمینان به انجام پذیر بودن آن‌ها داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در گردهمایی تبیین طرح بودجه ریزی مشارکتی برای تحقق مردم سازی اداره شهر گفت: به شورای ششم قول داده‌ایم تا پایان سال لایحه بودجه را آماده کنیم؛ یکی از بخش‌های مهم بودجه پروژه‌های توسعه محلی است.

باقری با اشاره به این نکته که قرار است بودجه پروژه‌های توسعه محلی به طور کامل با نظر مردم تعیین شود، افزود: این پروژه‌ها خروجی جلسات قرار خدمت، تماس تلفنی مردم با سامانه ۱۳۷ پلاس، جلسات نخبگانی محلات و طرح رصد مناطق است که ابتدا غربال می‌شوند، زیرا ما پروژه‌هایی را به نظرخواهی مردم خواهیم گذاشت که اطمینان به انجام پذیر بودن آن‌ها داشته باشیم. تاکنون نیز غربال‌گری پروژه‌های ۱۳ منطقه انجام شده‌ است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت: پروژه‌ها در سایت به تفکیک مناطق و محلات بارگذاری خواهد شد و سپس از شهروندانی که در آن مناطق زندگی می‌کنند، شاغل هستند و یا زیاد رفت و آمد دارند سوال خواهد شد که از نظر آن‌ها کدام پروژه‌های توسعه محلی باید در اولویت باید قرار گیرند.

باقری در ادامه با بیان این‌که قرار نیست در این نظرسنجی از پتانسیل‌های خارج از مجموعه شهرداری تهران استفاده شود، گفت: به سرانجام رساندن حدود ۴۰۰ پروژه توسعه شهری اجتناب ناپذیر است و برای انجام آن از مردم نظر خواهی صورت نخواهد گرفت اما در باقی موارد پروژه‌های توسعه شهری بنا داریم از حداقل ۵۰۰ هزار نفر و حداکثر یک میلیون شهروند تهرانی از تاریخ سوم تا سیزدهم دی ماه نظرخواهی کنیم.

وی در ادامه پیرامون پتانسیل‌های درونی شهرداری تهران برای تکمیل نظرسنجی پروژه های توسعه محلی خاطر نشان کرد: سازمان آتش نشانی تعدادی نیروی افتخاری دارد که می‌توان از ظرفیت آن ها برای به سرانجام رساندن پروژه نظرسنجی استفاده کرد؛ همچنین سازمان مدیریت بحران نیز نیروهایی تربیت کرده است که می توان پتانسیل آن‌ها را هم به کار گرفت.

باقری در ادامه افزود: علاوه بر این برای نظر سنجی همکاران ما در بخش اجتماعی و فرهنگی با فعالین مساجد و هیئات محلات ارتباط گرفته و از ظرفیت آنها در پیشبرد کار استفاده خواهند کرد؛ همچنین بخشی از این نظرسنجی با همراهی سازمان ورزش محلات و همکاران شاغل در میادین میوه و تره بار و ایستگاه‌های مترو به سرانجام می‌رسد.

معاون شهردار تهران در پایان سخنان خود بیان کرد: شهردار تهران معتقدند این پروژه مهم‌ترین پروژه شهرداری تا اطلاع ثانوی است؛ به همین دلیل ایشان با وجود این که امروز جلسه قرار خدمت داشتند با لغو جلسه خود، در جمع ما حضور پیدا کردند تا خودشان شخصا به تبیین موضوع بپردازند.

انتهای پیام/

۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: 29828

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =