قصه‌های یلدایی بگویید، در «شهر خوب‌ قصه‌ها» شرکت کنید

پروانه دوستی رئیس فرهنگسرای امید از برگزاری مسابقه «شهر خوب قصه‌ها» ویژه عموم شهروندان در آستانه شب یلدا خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پروانه دوستی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرای امید از برگزاری مسابقه قصه‌گویی شب یلدا با عنوان «شهر خوب قصه‌ها» خبر داد و گفت: همزمان با فرا رسیدن طولانی‌ترین شب سال، این مسابقه قصه‌گویی با هدف انتقال فرهنگ و سنت‌های باستانی ایرانیان در شب یلدا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شب یلدا فرصت بسیار خوبی برای تقویت صمیمت‌ها، همدلی بین اعضای خانواده و زمانی برای کنار هم بودن خانواده‌ها است که ایرانیان از دیرباز تا به امروز با برگزاری دورهمی‌ها و حضور در منزل بزرگترها این آیین سنتی را گرامی می‌داشتند. در این بین، قصه‌گویی یکی از سنت‌های کهن و باستانی است که طرفداران زیادی دارد. بسیاری از بزرگترها در شب یلدا برای فرزندان و نوه‌های خود افسانه‌هایی از اسطوره‌های ایرانی را تعریف می‌کرده و از این طریق طولانی‌ترین شب سال را جشن می‌گرفتند.

رئیس فرهنگسرای امید درباره اهمیت برگزاری مسابقه قصه‌گویی «شهر خوب قصه‌ها» گفت: قصه‌گویی می‌تواند بستری مناسب برای انتقال فرهنگ بین نسل‌ها و بیان آموزه‌های اخلاقی به نسل جدید باشد. از این روی، توجه به آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دوستی درباره جزئیات برگزاری این مسابقه قصه‌گویی گفت: شهروندان عزیز می‌توانند قصه‌های خود را در دو قالب «ویدئو» و «پادکست» ارسال کرده و در این مسابقه شرکت کنند. هم‌چنین مهلت ارسال اثر به آن تا ۱۰ دی ماه است. به نفرات برتر این مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند ویدئو و یا فایل صوتی قصه‌گویی خود را در پیام‌رسان بله به شماره ۰۹۳۸۵۹۸۱۸۳۸ ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۳۰۳۸۴۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 29817

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =