شیوه جدید برای حذف پدیده زباله‌گردی / مخازن زباله از سطح شهر جمع خواهند شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در راستای اجرای سیستم جمع‌آوری پسماند از در منازل و حذف حداکثری مخازن ۱۱۰۰ لیتری از سطح معابر شهر تهران در راستای سیاست‌های کلی طرح جامع مدیریت پسماند صورت می‌گیرد.

به گزارش شهر، رضا شرفی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص ذخیره سازی پسماند گفت: به منظور ایجاد تحول در سیستم ذخیره‌سازی پسماند با محوریت تفکیک پسماند در مبادی تولید و کاهش مخازن ذخیره‌سازی در سطح شهر و جلوگیری از پدیده مذموم زباله‌گردی، دستورالعمل احداث جایگاه و استقرار مخازن ذخیره‌سازی در مجتمع‌های مسکونی بالای ۵۰ واحد به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

او افزود: به استناد مصوبه طرح جامع مدیریت پسماند و در راستای برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند با همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی نسبت به تدوین دستورالعمل احداث اتاقک پسماند به منظور استقرار مخازن ذخیره‌سازی پسماند در مجتمع‌های مسکونی بالای ۵۰ واحد در سطح شهر تهران اقدام کردند.

شرفی با بیان اینکه پس از بحث و تبادل نظر کارشناسی با تمامی ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان، این دستورالعمل نهایی شده است، ادامه داد: ذکر این نکته ضروری است که پس از تدوین دستورالعمل مذکور، سازمان مدیریت پسماند نسبت به طراحی هوشمند این اتاقک‌ها به منظور اجرا و پیاده‌سازی در سامانه‌های شهرسازی اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران تصریح کرد: این مهم در راستای اجرای سیستم جمع‌آوری پسماند از درب منازل و حذف حداکثری مخازن ۱۱۰۰ لیتری از سطح معابر شهر تهران در راستای سیاست‌های کلی طرح جامع مدیریت پسماند صورت می‌گیرد. همچنین، این امر کمک شایانی به حذف پدیده زباله‌گردی خواهدکرد.

او خاطرنشان کرد: طرح جامع مدیریت پسماند نقشه‌راه ۲۰ ساله مدیریت پسماند را در برش‌های پنج‌ساله و سالیانه ترسیم کرده که مجموعه‌ای از اقدامات از قبیل افزایش زیرساخت‌های تفکیک پسماند در مبادی تولید، استقرار سیستم جمع‌آوری از در منازل و مخازن هوشمند، احداث کارخانجات مدیریت یکپارچه پسماند شهری (MRF) تولید کمپوست باکیفیت و استحصال انرژی از پسماند با رویکرد کاهش دفن را به دنبال خواهد داشت و در نهایت انجام اقدامات فوق کاهش آثار سوء محیط زیستی را در سطح شهر تهران رقم خواهد زد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 31667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =