ذره بین | به‌روزرسانی ۱۰۷ آیتم و بارگذاری ۲۳ آیتم جدید در سامانه شفافیت

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران از بروز رسانی ۱۰۷ مورد و ایجاد ۲۳ مورد جدید در سامانه شفافیت شهرداری تهران خبر داد.

محمد علی الفت پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در خصوص به روز رسانی سامانه شفافیت شهرداری تهران گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۵۰ جلسه برای بروزرسانی سامانه شفافیت برگزار شده است. در این جلسات نکات تخصصی با حضور تمامی متولیان در کارگروه رفع تعارض و شفافیت ستاد ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد بررسی شده و در نهایت منجر به انتشار عمومی می شود.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران هدف از بروزرسانی این سامانه را پیشگیری از فساد، جلب اعتماد عمومی و افزایش مشارکت شهروندان در امور شهری و بهبود کیفیت خدمات دانست.

الفت پور در توضیح اهم موضوعات بروزرسانی شده و بارگذاری شده در سامانه شفافیت شهرداری تهران گفت: بارگذاری ۶۵۶ مصوبه لینک مصوبات کمیسیون ماده پنج شهر تهران، بارگذاری اطلاعات سند جامع سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری و دستورالعمل عقد قرارداد پروژه های مشارکتی، بارگذاری اطلاعات ۲۱۳ مجموعه ورزشی، بارگذاری اطلاعات مساعدت به موسسات حقوقی، بارگذاری لینک سامانه جامع قوانین و مقررات شهری، امکان جستجو و استفاده از تمامی مقررات، قوانین و آراء وحدت رویه مصوب مراجع قانون­گذاری کشور در حوزه مدیریت شهری و شهرسازی و ... انجام شده است. همچنین بروزرسانی ۱۵۸ کیوسک اطلاعات کیوسک‌های گل و گیاه، بروزرسانی ۱۰۴۲ کیوسک اطلاعات کیوسک‌های مطبوعاتی، بروزرسانی ۱۵۵۶ عنوان اطلاعات قراردادهای متوسط و کلان هزینه‌ای، بروزرسانی ۲۶۰۴ عنوان اطلاعات قراردادهای متوسط و کلان درآمدی، بروزرسانی ۹۹ عنوان اطلاعات قراردادهای مشارکتی و سرمایه گذاری، بروزرسانی ۱۱۵۸ عنوان قراردادهای ملکی درآمدی، بروزرسانی بیش از ۷۰۰۰ مورد اطلاعات حواله‌ و ... انجام شده است.

گفتنی است؛ شهروندان می‌توانند در سامانه شفافیت شهرداری تهران به نشانی https://shafaf.tehran.ir اطلاعات مربوط به معاملات، شهرسازی، منابع انسانی، پژوهش ها و مطالعات، قوانین و مقررات، برنامه و بودجه، پیام‌های ۱۳۷ پلاس، صورت‌های مالی، اساسنامه و آیین‌نامه مالی و معاملاتی و ... را مشاهده کنند.

در روزهای گذشته انتقاداتی در خصوص عدم به روز رسانی سامانه شفافیت مطرح شد که آخرین آمار موجود نشان دهنده آن است که در یک سال گذشته سامانه مذکور تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است.

انتهای پیام

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 40699

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =