راه‌اندازی «موکب عمود صفر» در ترمینال‌های تهران از اول شهریور

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران گفت: پایانه‌های تهران به خصوص غرب و جنوب در ایام اربعین محل حرکت زوار امام حسین(ع) به سمت مرزهای کشور است. در این راستا امسال طرحی برای فضاسازی فرهنگی و ایجاد مواکب در مجاورت پایانه‌هایی که مبدا حرکت زوار است، تحت عنوان «موکب عمود صفر» در نظر گرفته شده است.

پوریا علیمردانی، مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر اظهار کرد: پایانه های تهران به خصوص غرب و جنوب محل حرکت زوار امام حسین(ع) در ایام اربعین به سمت مرزهای کشور است. به همین دلیل امسال طرحی برای فضاسازی فرهنگی و ایجاد مواکب، مجاور پایانه هایی که مبدا حرکت زوار است، تحت عنوان «موکب عمود صفر» در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی کردیم تا از سه منظر پذیرایی، خدماتی و فرهنگی در خدمت زائران باشیم، خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا با این اقدام زائران را برای رعایت نکاتی که با آن در این سفر مواجه می ‌شوند، توجیه کنیم. هرچند که آنها باتوجه به خاصیت این سفر از این موارد مطلع هستند اما تذکر برخی نکات ضروری است.

علیمردانی ادامه داد: در این طرح و در قالب اقدامات فرهنگی به بیان شرایط اخلاقی و شرایط فرهنگی این سفر می پردازیم. همچنین از نظر زیرساختی پایانه ها را برای تردد زائران به روزرسانی خواهیم کرد که در این راستا بازسازی ترمینال های چهارگانه به ویژه در غرب و بیهقی را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران با بیان اینکه طرح «موکب عمود صفر» از اول شهریور ماه آغاز می شود، گفت: این طرح تا زمانی که روند حرکت مسافران از مبدا کاهش پیدا کند، ادامه خواهد داشت. پیش بینی ما این است که اوج حرکت زائران به سمت مرزهای زمینی ایران و عراق از پنجم تا دوازدهم شهریور باشد.

وی افزود: پیش بینی ها حاکی است، دست کم ۱۰۰ هزار زائر از ترمینال غرب تهران را به سمت مهران ترک می کنند. حدود ۱۰ هزار نفر هم از این ترمینال به سمت مرز خسروی و کرمانشاه می روند. همچنین از ترمینال جنوب تقریبا ۲۰ هزار نفر به سمت مهران راهی خواهند شد. بنابراین پیش بینی ما طبق تجربیات گذشته بر این است که اکثر مسافران از ترمینال غرب به سمت مرز می روند.

علیمردانی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم حدود ۴۰ هزار مسافر برای مرزهای جنوبی شلمچه و چذابه داشته باشیم، عنوان کرد: طبق آمار قبلی و پیش بینی فعلی، ۱۰ هزار نفر از این تعداد به سمت چذابه و مابقی از مرز شلمچه کشور را ترک می کنند. 

مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران اظهار کرد: اتوبوس های وی.آی.پی ۲۵ نفر، ویژه ۳۲ نفر و معمولی ۴۰ نفر ظرفیت دارند. پیش بینی ما در اوج حرکت زوار، انجام ۷ هزار سرویس از ترمینال های پایتخت است. سازمان راهداری هم برای کنترل و مدیریت حمل و نقل زوار اقدام به اجاره تعدادی وسیله نقلیه خارجی برای این ایام کرده است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا حداکثر ظرفیت را برای خدمت رسانی به زائران امام سوم شیعیان به کار بگیریم، گفت: تعدادی ون مسافری نیز در ترمینال جنوب برای انتقال زائران از تهران به مرزهای جنوب کشور استقرار پیدا کرده است. 

انتهای پیام/

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 41031

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =